thumbnail
thumbnail

Allround HR-adviseur

Kerklaan 1, 6891 CL Rozendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 110,00
8 tot 12 Gelderland

Begindatum:

1 mrt 2024

Einddatum:

31 aug 2024

Uren per week:

8 tot 12

Publicatiedatum:

31 jan 2024

Jouw werkplek
De gemeente Rozendaal telt circa 1.750 inwoners. We zijn er trots op dat we de kleinste gemeente van het Nederlandse vasteland zijn. Een titel die we, inwoners en het gemeentebestuur, graag willen behouden. Niet als doel op zich, maar als middel om dichtbij inwoners te blijven en ons samen in te zetten voor onze groene woon- en leefomgeving. We zoeken steeds de verbinding met onze omgeving en de opgaven van deze tijd. We benutten de kracht van onze kleine gemeenschap en organisatie: wendbaar, weerbaar en nabij.

Onze organisatie telt ca. 15 medewerkers en een flexibele schil van nog eens een tiental mensen die zich korter of langer aan ons verbinden. De lijnen zijn kort, mensen weten elkaar snel te vinden, de onderlinge afhankelijkheid is daarmee ook groot. De komende jaren voorzien we een relatief hoog personeelsverloop. Tegelijkertijd hebben we de ambitie uitgesproken om de meer regie te organiseren op de opgaven waar we voor staan. En om de bedrijfsvoering en onze dienstverlening te versterken. Onze organisatie kent een eenhoofdige leiding. De taken zijn verdeeld in enkele teams met brede verantwoordelijkheden.

Team Bedrijfsvoering
Team Bedrijfsvoering vormt de ruggengraat van onze gemeentelijke organisatie. In het team zitten de professionals die samen de beheer-, ontwikkel-, controle- en kwaliteitsvraagstukken aanpakken. Het team is onder meer verantwoordelijk voor HR/personeelszaken, de P&C-cyclus en financieel beheer, informatievoorziening en juridische zaken. Al het werk wordt met een klein team van zes personen in nauwe samenwerking uitgevoerd. De collega’s binnen dit team zetten zich samen met een teamcoördinator in voor het versterken van de bedrijfsvoering. Ieder vanuit een eigen expertise, maar allen met een breed takenpakket. Dit vraagt een hechte samenwerking vanuit transparantie en vertrouwen, met aandacht voor ontwikkelruimte en voor kwalitatieve borging, binnen de grenzen van onze kleine organisatie. Omdat veel van onze beheerprocessen zijn uitbesteed is het opdrachtgeverschap naar uitvoeringsdiensten en samenwerkingspartners een belangrijk aandachtspunt.

Verantwoordelijkheden

  • Je werk

    Als allround HR-adviseur werk je mee aan bedrijfsvoering als ruggengraat van onze organisatie. Je werkzaamheden zijn zeer divers, waardoor de dagen nooit op elkaar lijken.

  • Je bent aanspreekpunt/vraagbaak voor alle voorkomende HR-zaken voor leidinggevende, personeel en bestuur.

  • Je levert gevraagd en ongevraagd advisering aan de directeur (gemeentesecretaris) en het college van B&W over wijzigingen of versterking van de HR-aanpak en het HR-beleid, zodat we voldoen aan wettelijke regels en afspraken.

  • Je helpt om  HR-kernprocessen op peil te brengen, zoals instroom – doorstroom en uitstroom (in relatie tot een implementatietraject van een E-HRM-systeem).

  • Je trekt  HR-projecten, zoals het versterken van het functiehuis, het (doen) verrichten van een RI&E.

  • Je bent opdrachtgever/aanspreekpunt voor de (externe) vertrouwenspersoon.

  • Je bent verantwoordelijk voor het op peil brengen van de dossiervorming in het HR-systeem.

  • Je levert strategisch advies bij ontwikkelingen in de organisatie, zoals strategische personeelsplanning.

  • Je bent de adviseur (van de directeur) en/of trekker in lopende personeelsdossiers.

  • Je bereidt personeelsoverleg voor en bent inzetbaar als adviseur en notulist bij personeelsoverleggen.

  • Je bent breed inzetbaar voor allerhande overige HR- en aan HR-gerelateerde taken.

  • In je werk komen jouw digitale vaardigheden met MS-Office en de applicatie voor dossier en archiefvorming (als DMS/RMA-systeem gebruiken we Corsa) goed van pas. Vanuit een proactieve houding en door het helder stellen van grenzen weet je, samen met je collega's, rust en overzicht te houden in de prioriteiten op het vlak van HR en kom je tot richtinggevende adviezen. Je werkt samenwerkingsgericht en je weet als geen ander dat een soepele samenwerking met je collega’s het werkplezier van een ieder vergroot. Je bent een echte teamspeler. 

    Kortom, een uitdagend takenpakket met veel dynamiek waarin jij je enthousiasme ten volle kwijt kunt.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2024 tot en met 31 augustus voor 8 tot 12 uur per week. De inhuuropdracht kan bij wederzijde tevredenheid worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie bij een andere overheidsorganisatie.

  • Je bent proactief en oplossingsgericht.

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Je bent flexibel inzetbaar, kunt snel schakelen en je kunt goed uit de voeten met een hoge mate van eigen verantwoordelijkheid en vrijheid.

  • Ervaring bij of affiniteit met werken in een kleine gemeente is een pré.

  • Je hebt minimaal HBO(+) werk- en denkniveau en een aan de functie gerelateerde opleiding.

  • Je beschikt over up to date kennis van CAO-ontwikkelingen en arbeidsrechtelijke aspecten.

Gunningscriteria

  • Je hebt minimaal HBO(+) werk- en denkniveau en een aan de functie gerelateerde opleiding.

  • Je beschikt over up to date kennis van CAO-ontwikkelingen en arbeidsrechtelijke aspecten

    (40%)

  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie bij een andere overheidsorganisatie.

  • Je bent proactief en oplossingsgericht.

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Je bent flexibel inzetbaar, kunt snel schakelen en je kunt goed uit de voeten met een hoge mate van eigen verantwoordelijkheid en vrijheid.

    (40%)

  • Aantoonbare affiniteit met kleine gemeenten

    (20%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Allround HR-adviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.