Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
16 nov 2026Publicatiedatum:
31 okt 2025Jij bent ervaren op het gebied van digitale dienstverlening en gaat ons hierin verder helpen. Deze dienstverlening kan de Rotterdammers bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een baan, maar ook bij het juist en tijdig aanvragen en verstrekken van een uitkering. Jij bent een ervaren functioneel beheerder. Je neemt kennis en ervaring mee op het gebied van in beheer name van nieuwe systemen en vindt het leuk om, samen met de business, de systemen en processen verder te ontwikkelen. Door jou gebeurt dat veilig, verantwoord, integer en transparant.
Als functioneel beheerder richt jij je voornamelijk op de structureel te verrichten taken, die zowel voor als na de in gebruik- en in beheer name van applicaties nodig zijn. Hier treed je proactief op, zodat het gebruik van de functionaliteit en de beheersituatie van de applicatie zo voorspelbaar mogelijk is. Dit doe je in samenwerking met de business maar ook met de interne- en/of externe IT-partner(s).
Je gaat aan de slag in het team Functioneel Beheer (FB) binnen de afdeling Sociaal Digitaal en valt onder de teammanager Functioneel Beheer. Binnen dit team zijn ook testers en gebruiksondersteuners actief. Sinds 1 januari 2022 geeft Sociaal Digitaal invulling aan de digitaliseringsopgave waar het Cluster Werk & Inkomen voor staat. Naast Functioneel Beheer werken twee andere teams aan de digitaliseringsopgave van Sociaal Digitaal. Dit zijn de teams Product- en Portfolio-ontwikkeling en Data & Analyse. Binnen Sociaal Digitaal werken we momenteel hard aan de doorontwikkeling van de teams, verdere professionalisering van werkprocessen en de samenwerking binnen de teams met andere afdelingen en partners.
Rotterdam heeft de ambitie om de kwetsbare Rotterdammers bestaanszekerheid te bieden en hen te begeleiden via duurzame uitstroom naar werk of participatie in de stad. Dit realiseren we door passende en transparante dienstverlening te bieden in de stad én in de wijk waar de Rotterdammer op kan vertrouwen. Daarbij staat de menselijk maat centraal. De digitaliseringsopgave is onlosmakelijk verbonden aan deze ambitie.
Data voor verificatiegesprek: In week 45 en 46.
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.
Thuiswerkbeleid:  
Er wordt minimaal 2 dagen op kantoor gewerkt, waarvan 1 in elk geval op donderdag, en op de rest van de dagen kan er vanuit huis of op kantoor worden gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaats op Het Timmerhuis, Halvemaanpassage, Rotterdam.
Verlengingsopties:
Tariefrange:  
Verhouding prijs/kwaliteit: