Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Projectleider aanbesteding en implementatie BHV opleider - cluster BCO
De projectleider is verantwoordelijk voor het succesvol afronden en implementeren van de aanbesteding BHV opleidingen. Je verricht zelfstandig de werkzaamheden als Projectleider. Je bepaalt zelf op welke wijze je dit eindresultaat bereikt. De gemeente heeft niet de mogelijkheid om aanwijzingen en instructies te geven over de wijze waarop je de werkzaamheden invult maar controleert slechts of het eindresultaat is behaald.
Werkzaamheden Dit omvat o.a.:
Bewaken van deadlines.
Coördineren en afstemmen met interne en externe stakeholders
BHV proces is helder geformuleerd en af gekaderd
Evalueren waar nodig
Eindrapportage met lessons learned en aanbevelingen
Resultaat Het eindresultaat is een nieuwe BHV opleider vanaf 1 april 2026 voor de duur van vier jaar.
Eisen
Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding.
Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider en met aanbestedingstrajecten.
Je hebt ervaring met het werken in een complexe en bestuurlijke omgeving. Dit blijkt uit eerdere opgedane werkervaring.
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met inkopen en aanbesteden. Je hebt minimaal 25 EU-aanbestedingen zelfstandig begeleid, ook onder de nieuwe aanbestedingswet, afgewisseld met Meervoudig Onderhandse Aanbestedingen. In je CV ontvangen wij graag een overzicht van deze zelfstandig uitgevoerde aanbestedingen.
Je hebt kennis van Europese wet- en regelgeving rondom aanbesteden en diverse aanbestedingsmethodieken.
Wensen en competenties
Wensen
Je hebt als projectleider werkervaring binnen een gemeente met minimaal 150.000 inwoners.
Je hebt kennis van de HRO-afdeling (Human Resource en Ontwikkeling) binnen een Gemeente.
Competenties Als projectleider voor de aanbesteding BHV Opleider '26 ben je verantwoordelijk voor het bewaken van deadlines en het bundelen van cruciale informatie. Je houdt het overzicht, stelt prioriteiten en zorgt dat het proces soepel verloopt. Ook wanneer de druk toeneemt. Met jouw doortastende en pragmatische instelling weet je snel te schakelen en beslissingen te nemen die het project vooruithelpen.
Je bent communicatief sterk en weet mensen op verschillende niveaus te betrekken en te verbinden. Door jouw zelfstandige en resultaatgerichte manier van werken breng je structuur en duidelijkheid, terwijl je tegelijk ruimte laat voor samenwerking en inbreng van anderen. Je bent proactief, ziet kansen en mogelijke knelpunten tijdig aankomen en weet met creatieve oplossingen het project op koers te houden. Met jouw organisatorisch talent, verbindende communicatiestijl en scherpe gevoel voor prioriteiten ben je de drijvende kracht achter een succesvolle aanbesteding.
Organisatie en team
De afdeling Je gaat aan de slag bij het team Arbo van de afdeling HR- management. Wij ondersteunen en adviseren het gehele concern over veilig, gezond en met plezier werken. De BHV organisatie is hier een onderdeel van.
Onze organisatie Jouw werkgebied voor deze vacature is het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken. Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.
Gespreksinformatie
Data voor verificatiegesprek: Week 49-2025
Verificatiegesprek De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Procedure Weging Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
20 % prijs
80 % kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Inschrijvingen Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.