Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Microsoft office 365 specialist - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

1 jun 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Voor de rol Microsoft Office365 Specialist zoeken we iemand die ervaring heeft met onder andere het gebruik van powerplatform en power automate in het kader van datamigratie, workflow optimalisatie en het automatiseren van beheerprocessen. Daarbij zoeken we iemand die gewend is conform ITIL te werken met meer jaren ervaring met de technische ondersteuning, beheer en trainen van gebruikers.

Werkzaamheden:

  • Implementatie en configuratie van Office365-diensten zoals Exchange Online, SharePoint Online en Teams. (*)

  • Beheer van gebruikersaccounts, groepen en licenties in Office365.

  • Monitoring en optimalisatie van Office365-omgevingen.

  • Implementatie van beveiligingsmaatregelen zoals MFA en DLP.

  • Configuratie van compliance-instellingen volgens AVG en andere regelgeving.

  • Technische ondersteuning aan eindgebruikers en het verzorgen van trainingen.

  • Integratie van Office365 met andere applicaties.

Kandidaat omschrijving

Jij bent dé Microsoft Office365 Specialist met ervaring in het implementeren, beheren en optimaliseren van Office365-omgevingen. Jij weet hoe je mensen meekrijgt. Dit doe je met heldere communicatie, teamwork en oog voor gebruikersadoptie.

Eisen

  • Je beschikt over een Hbo-werk en denkniveau. Dit is aantoonbaar uit eerdere werkervaring.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met het beheren en implementeren van Microsoft (Office) 365 oplossingen opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt werkervaring met het leiden van of deelnemen aan IT-projecten, bij voorkeur gerelateerd aan Office365-implementaties.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met migratieprojecten naar Office365, inclusief e-mail- en documentmigraties opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt werkervaring met Power Platform (Power Apps, Power Automate, PowerBI) in het kader van datamigratie en workflow optimalisatie.
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring in IT-dienstverlening, systeembeheer en IT-consultancy.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring met PowerShell scripting voor automatisering en beheer.
  • Je hebt werkervaring met het werken in een Agile of Scrum omgeving.
  • Je hebt werkervaring met het bieden van technische ondersteuning aan eindgebruikers. Dit blijkt uit eerdere opgedane werkervaring.
  • Je hebt werkervaring met het geven van trainingen en workshops over Office365-tools.

Competenties

  • Je bent een Microsoft Office365 Specialist die denkt in oplossingen.
  • Je beschikt over (probleem) analytisch vermogen.
  • Je kunt actief reageren op vragen en problemen en bent daarbij klant- en resultaatgericht.
  • Collegialiteit en integriteit staan hoog in ons vaandel en passen ook bij jou.
  • Je bent een echte teamspeler en wilt graag gezamenlijk resultaten behalen.
  • Je hebt het vermogen om collega's op sleeptouw te nemen om hen ook naar een hoger niveau te brengen.
  • Verder ben je communicatief vaardig in woord en geschrift en heb je een goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal.

Organisatie en team

Onze organisatie

De backbone van de organisatie. Dat zijn wij.
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 15.000 collega's en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie 'het concern' genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega's van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

De afdeling

Rotterdam heeft de grootste ICT-afdeling in gemeenteland. Honderden collega's houden zich dagelijks bezig met het beheren, beveiligen en (door)ontwikkelen van alle ICT-dienstverlening. Zowel binnen de organisatie als in de stad. We werken met de meest geavanceerde technologiën om Rotterdam beter en innovatiever te maken.

Jij gaat werken bij de afdeling Interne Dienstverlening (ID), die valt onder Cluster Bestuurs- en Concernondersteuning. Afdeling Interne Dienstverlening werkt iedere dag aan de best mogelijke dienstverlening aan alle 15.000 collega's binnen de gemeente. Onze dienstverlening uit zich via verschillende wegen, met het doel om aan de wensen van de medewerker te voldoen. We zijn proactief en blijven dienstverlening innoveren en daarnaast blijven we doorvragen naar de wensen van de gebruiker. Onder leiding van het managementteam werken wij met de volgende kernwaarden: Duidelijk, Makkelijk en Persoonlijk.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 4 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Data voor verificatiegesprek: Week 46-2025, via MS Teams

Inschrijvingen

Inschrijver kan 2 kandidaat aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor twee kandidaten. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Wilhelminakade 179, de Rotterdam.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €85,00 - €100,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur