Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
31 okt 2025Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
6 okt 2025Als Medewerker Klantenteam zorg je ervoor dat de dienstverlening naar burgers en bedrijven in Rotterdam vanuit het werkveld Contractbeheer & Erfpacht optimaal en naar tevredenheid verloopt. Het team Klanten verzorgt de taakgerichte klantactiviteiten.
De werkzaamheden binnen het team Klanten hangen direct samen met werkzaamheden van de andere teams binnen de afdeling.
Je bent daarbij verantwoordelijk voor de uitvoering en de kwaliteit van op te leveren producten.
Tevens pas jij jou kennis toe op het juridische en contractueel vlak.
Werkzaamheden
Jouw taken zijn onder anderen het registreren, verwerken en toetsen van de afspraken uit de contracten, aan de hand van ingediende toestemmings- en wijzigingsverzoeken van klanten.
Jij bent van bouwen aan een wereldstad. Je bent van klantcontacten, goed doorvragen naar de vraag, snel kunnen schakelen en overzicht houden. En om dit te kunnen doen leer je snel de producten en procedures kennen en bent hier scherp op. Jij bent van uitzoeken, van puzzelen, van weten hoe het zit én van regie houden van je klantverzoeken.
Je hebt een opleiding afgerond in de richting van bouwkunde, juridisch, vastgoed of makelaardij.
Je hebt ervaring opgedaan binnen een gemeente met meer dan 165.000 inwoners.
Je hebt ervaring met het lezen van splitsingsaktes.
Je hebt kennis van erfpacht, vastgoed en transformaties.
Je bent bekend met het kadaster. Dit blijkt uit een referentieproject in het cv.
Jij wordt enthousiast van het faciliteren en helpen van burgers en tegelijkertijd het behartigen van de gemeentelijke belangen en toetsten op privaatrechtelijke en publiekrechtelijke kaders. Je kunt secuur werken en snel schakelen tussen deze verschillende bronnen om de relevante informatie te achterhalen door correct en accuraat te verwerken. Op deze wijze behaal je de gewenste resultaten.
Je bent flexibel en kan je dus snel aanpassen als inzet voor andere werkzaamheden tijdelijk nodig is. Door jouw gedreven inzet, zorg je ervoor dat de klus succesvol geklaard wordt. Tot slot ben je nauwkeurig, snel, flexibel en resultaatgericht: je kunt snel informatie tot je nemen en correct verwerken in geautomatiseerde systemen. De werking van nieuwe ICT-systemen maak jij jezelf snel eigen. Tevens blink je uit in je communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift.
Stadsontwikkeling bouwt aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad, met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken. Wij initiëren en begeleiden ruimtelijke en economische investeringen in Rotterdam. Daarbij zijn wij zowel publiek ontwikkelaar als kwaliteitsbewaker. Met gericht verkeersbeleid en een duurzame infrastructuur houden we Rotterdam bereikbaar. Door regels te handhaven zorgen we dat Rotterdammers veilig en aangenaam kunnen wonen. En met ons vastgoed huisvesten wij belangrijke publieke diensten en voorzieningen. Stadsontwikkeling geeft - samen met private en publieke partners - vorm aan de stad en houdt de stad in vorm.
De afdeling Contractbeheer & Erfpacht, die onderdeel uitmaakt van de directie Gebiedsontwikkeling, voert contractmanagementtaken uit. De afdeling is recentelijk (in 2025) geherstructureerd om beter in te spelen op de groeiende complexiteit door de toenemende ontwikkelingen in het vakgebied van contractmanagement en de uitvoering van rechten en plichten die daaruit voortkomen. Het team beheert en geeft uitvoering aan contractuele verplichtingen van ruim 300.000 vastgoedobjecten van derden in Rotterdam. Dit zijn privaatrechtelijke contracten van gronden en vastgoedobjecten die de gemeente in het verleden heeft verkocht of in erfpacht heeft uitgegeven. Bij de uitgifte zijn verplichtingen en voorwaarden opgenomen waar de eigenaar of erfpachter, maar ook de opvolgende eigenaren en erfpachters en de gemeente zich aan moeten houden. De afdeling wil daarbij een toenemende actieve rol invullen in het contractbeheer om daarmee de gemeente en specifiek haar bewoners, bedrijven en bestuur goed te kunnen bedienen.
Met betrekking tot deze contracten worden jaarlijks meer dan 10.000 klantvragen in behandeling genomen. De werkzaamheden binnen de afdeling zijn onder te verdelen in drie hoofdactiviteiten: taakgerichte klantactiviteiten, gebiedsgerichte klantactiviteiten en beheeractiviteiten.
Data voor verificatiegesprek
Week 42/43, op locatie.
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 8 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Aanvullende informatie
Thuiswerkbeleid:
Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden. Echter, gaat de voorkeur uit naar fysieke aanwezigheid van 3 dagen per week. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is, vindt dit voornamelijk plaats op Wilhelminakade 179.
Verlengingsopties:
2 x 3 maanden
Tariefrange:
€60 - €75
Verhouding prijs/kwaliteit:
30% - 70%
Let op!:
Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.