Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Managementassistent

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

10 nov 2025
Opdracht tarief 59Opdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een managementteam zonder een managementassistent is een verloren zaak. Er zijn talloze zaken waaraan gedacht moet worden waardoor het werk gauw onoverzichtelijk wordt en niet meer functioneel. Als geen ander weet jij hier raad mee. Jij ontzorgt het managementteam van administratieve en organisatorische taken. Dankzij jouw komst creeer je overzicht en stabiliteit binnen het team! Jouw specifieke aandachtsgebied is het secretarieel ondersteunen van de regiomanager en teamleider van het REC TBC.

De managementassistent ondersteunt, net als de andere managementassistenten, de afdeling en het afdelingshoofd, in het bijzonder met facilitaire en administratieve zaken. Ook zorgt de managementassistent voor representatieve activiteiten voor de teams en/of medewerkers.

Andere taken zijn onder andere coördinatie en afhandeling van mailing t.b.v. de afdeling, boeken van ruimtes en het bewaken van de procedurele uitvoering van gemaakte afspraken. Tot slot is het voorbereiden en notuleren van vergaderingen (o.a. verzamelen van gegevens) een belangrijk onderdeel van het takenpakket. Verder ben je volledig thuis in het digitaal vergaderen met MS TEAMS.

De managementassistent bepaalt op basis van eigen inzicht de aanpak, prioriteiten en inhoudelijke samenstelling van de werkzaamheden. De managementassistent heeft een proactieve houding en een representatieve instelling.

Dit ga je doen:
  • Je zorgt ervoor dat de agenda van het afdelingsmanagement op orde is;
  • Je plant vergaderingen en overleggen in, zet stukken uit ter voorbereiding van vergaderingen en organiseert/faciliteert afdelingsbijeenkomsten;
  • Je notuleert bij overleggen en vergaderingen en/of maakt actielijsten naderhand;
  • Je pakt administratieve taken op;
  • Je verzorgt uitgaande en inkomende correspondentie, waaronder mailingen aan huisartsen of andere zorgprofessionals.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring als managementassistent en/of officemanger opgedaan in het afgelopen vier jaar;
  • Je hebt ervaring in het ondersteunen (denk aan agendabeheer) van een managementteam;
  • Je bent bekend met Microsoft Office en bijhorende online tools zoals MS Teams

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt werkervaring als managementassistent binnen één van de 25 GGD's;
  • Je hebt werkervaring als managementassistent binnen één van de 4G-Gemeenten en hierdoor weet je hoe je als managementassistent je weg vindt binnen een complexe, politiek-bestuurlijke organisatie
  • Je hebt affiniteit met het domein van infectieziektenbestrijding en paraatheid en begrijpt het belang van nauwkeurigheid en vertrouwelijkheid in dit werkveld.
  • Je hebt ervaring met een Regionaal Expertise Centrum (bijvoorbeeld TBC)
Competenties
  • Je houdt van aanpakken, kunt goed zelfstandig werken, maar zoekt ook de verbinding.
  • Je hebt overzicht over afdeling brede werkzaamheden op het gebied van ondersteuning en processen en levert hier proactief een bijdrage op.
  • Je hebt een resultaatgerichte en dienstverlenende instelling en je blijft onder hoge werkdruk goed presteren.
  • Je houdt oog voor samenwerking met verschillende partners.
  • Je bent flexibel en stressbestendig en denk je in oplossingen.
  • Je bent opmerkzaam en werkt integer.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent in staat om snel, zelfstandig en pragmatisch op te treden.

Organisatie en team

De afdeling
De afdeling Strategie en Ondersteuning (S&O) is verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering van de GGD RR. Naast het ondersteunen van het primaire proces hebben we een belangrijke rol bij het voorbereiden en opschaling ten tijde van crisis. Om onze paraatheid te maximaliseren streeft de afdeling S&O naar bedrijfsvoeringsmedewerkers die multi inzetbaar zijn en elkaar kunnen helpen en bijstaan daar waar de urgentie het hoogst is.

Onze organisatie
De GGD RR is een aparte entiteit binnen de gemeente Rotterdam, maar zit wel verweven binnen de structuur van het Cluster Maatschappelijke ondersteuning. Anders dan reguliere gemeentelijke onderdelen, vervult de GGD RR een regio functie op het gebied van de publieke gezondheid. Deze regio functie vraagt een stuk maatwerk op de bedrijfsvoering en precies dit maatwerk is waar de afdeling S&O voor aan de lat staat.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: n.t.b.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoordt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1


Inschrijvingen
Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr