Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg

Medewerker Personeelsadministratie

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

10 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker Personeelsadministratie regel je alle administratieve zaken die met de medewerkers van de gemeente te maken hebben en weet je alle taken snel en accuraat af te handelen. Je beheert de personeelsadministratie van de gemeente, samen met je collegas van de personeels- en salarisadministratie. Je werkt nauwkeurig en gestructureerd. Op drukke momenten ben je flexibel en stressbestendig.

Werkzaamheden:
Als medewerker van de personeelsadministratie ben je verantwoordelijk voor een breed pakket aan taken:
  • Uitvoeren van het administratieve proces voor de instroom, doorstroom en uitstroom van tijdelijke en vaste medewerkers
  • Beheren, verwerken en controleren van personeelsmutaties volgens de gemeentelijke CAO en wet- en regelgeving.
  • Opstellen en controleren van arbeidsovereenkomsten en brieven m.b.t. de arbeidsvoorwaarden
  • Beantwoorden van vragen van collegas over personele aangelegenheden, zoals IKB, verlof en verzuim etc.
  • Ondersteuning bij werving & selectie

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker Personeelsadministratie.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring jaar als medewerker Personeelsadministratie.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker Personeelsadministratie bij een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met IT-systeem MijnPenO (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Microsoft Office (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen en controleren van arbeidsovereenkomsten en brieven m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Benoem duidelijk in het cv waar de werkervaring is opgedaan.

Competenties

  • Integriteit.
  • Verantwoordelijkheid.
  • Analytisch vermogen.
  • Kwaliteitsgerichtheid.
  • Nauwkeurig.
  • Zelfstandig.
  • Schriftelijke communicatie.
  • Flexibel.

Organisatie en team

Organisatie

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 700 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: Verbeteren, vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Afdeling

Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collegas helpen hun werk te doen. Bij de afdeling Bedrijfsvoering vind je HR, Financien, Inkoop, Juridische zaken, Facilitaire zaken en ten slotte Communicatie- directie en bestuur advisering. Kortom, grote afwisseling in collegas en in het werk.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure


Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaats uitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaats uitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Cv-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr