Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Integraal Projectleider Ondermijningscasuïstiek - cluster BCO

Wilhelminakade 179, 3072 MC Rotterdam

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 116Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent verantwoordelijk voor de aanpak van georganiseerde criminaliteit in de regio Rotterdam. Samen met de RIEC-partners in Rotterdam, zorg jij voor echt resultaat!

Jouw functie

Je bent een enthousiaste aanpakker die partijen bij elkaar kan brengen om gezamenlijk een resultaat neer te zetten. Je kunt bijsturen, gas geven en je hebt oog voor de verschillende invalshoeken van de partners.

Je bent de kartrekker van te voeren casus overleggen waarbij ook deelnemers met verschillende andere expertises vanuit de partner organisaties aansluiten. Denk hierbij aan de politie, de Belastingdienst, de Douane, de FIOD, het Openbaar Ministerie, andere gemeenten, de Nederlandse Arbeidsinspectie, het UWV, de NVWA, de IND, de provincies en de Koninklijke Marechaussee.

Werkzaamheden:

  • Je organiseert en regisseert de samenwerking tussen de ketenpartners in de integrale casusaanpak en de bestrijding van knelpunten in de handhaving;

  • Je hebt daarbij oog voor de verschillende organisatiebelangen en verbindt deze belangen met elkaar;

  • Je werkt voortdurend aan verbetering van de integrale uitvoering van interventies. Je deelt 'best practices' en stimuleert continu leren en verbeteren;

  • Je stelt vanuit je kennis en expertise interventies aan ketenpartners voor;

  • Je blijft goed geïnformeerd over actuele ontwikkelingen binnen RIEC-LIEC-verband en (beleidsmatige) ontwikkelingen in de aanpak van ondermijning. Je vertaalt deze naar de uitvoering. Je zet je kennis effectief in voor je eigen functie en/of de organisatie.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo -opleiding;

  • Je hebt ervaring in de samenwerking met RIEC-partners (zoals genoemd in jouw functie) vanuit een RIEC of samen met een RIEC op het onderwerp georganiseerde ondermijnende criminaliteit;

  • Je voldoet aan de eisen om een VOG-P te krijgen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over een afgeronde WO-opleiding;

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als projectleider in het werkveld georganiseerde ondermijnende criminaliteit.

Competenties

  • Je weet rekening te houden met de verschillende belangen in een politiek – bestuurlijke omgeving.

  • Met jouw ruime ervaring met projectmatig werken, weet jij ook het gemeenschappelijk belang in het oog te houden.

  • Je bent een stevige gesprekspartner die hoofd- en bijzaken goed kan scheiden.

  • Je bent in staat om de plannen om te zetten naar concrete uitkomsten.

  • Zelfstandig werken gaat je uitstekend af maar je weet ook andere te inspireren en mee te nemen in jouw enthousiasme.

  • Je durft feedback te geven én te ontvangen.

  • Met jouw proactieve houding organiseer je je eigen werk en zie je ook kansen!

  • Je bent innovatief en signaleert trends en nieuwe werkwijzen om de aanpak van ondermijning verder te versterken.

  • Integriteit staat bij jou hoog in het vaandel.

Organisatie en team

Onze organisatie

De backbone van de organisatie. Dat zijn wij!
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega's en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie 'het concern' genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega's van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

Waar wij van zijn
BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT'ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementenorganisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.

De afdeling

Je komt te werken in een warm team van professionals. Het Regionaal Informatie en Expertise Centrum (RIEC) Rotterdam is één van de tien RIEC's en zijn opgericht ten behoeve van de integrale aanpak van georganiseerde criminaliteit. Georganiseerde criminaliteit en de daarbij behorende ondermijning is een actueel en urgent maatschappelijk thema en staat hoog op de politieke agenda. De RIEC's hebben tot doel om de deelnemende samenwerkingspartners (gemeenten, politie, OM, Belastingdienst, Nederlandse Arbeidsinspectie, Koninklijke Marechaussee, IND, UWV, NVWA etc.) bij de gezamenlijke aanpak te ondersteunen. Het RIEC Rotterdam telt 45 medewerkers.

Gemeente Rotterdam bestaat uit verschillende clusters. De clusters Maatschappelijke Ontwikkeling, Werk & Inkomen, Dienstverlening, Stadsontwikkeling, Stadsbeheer en Bestuurs- en Concern Ondersteuning leveren fysieke- en digitale dienstverlening aan 650.000 burgers en 65.000 bedrijven. En met de huidige digitale transformatie is dat hard werken. Dat doen we met de hulp van ruim 18.000 vakmensen die werkzaam zijn bij de gemeente Rotterdam en met honderden ketenpartners. Dankzij deze talenten hebben wij het volste vertrouwen in de digitale transformatie van de gemeente Rotterdam. Samen met jou maken wij dat mogelijk.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek

Week 49 op locatie of via MS Teams.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er 30% vanuit huis gewerkt en 70% fysiek op kantoor. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaats op De Rotterdam, Wilhelminakade 179.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €106,00 - €116,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr