Digital Marketing Lead - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 Zuid-Holland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

25 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van digitale communicatie met hart voor de stad Rotterdam. Jij werkt graag in een dynamische en innovatieve omgeving, omringd voor ambitieuze ondernemers. Jij grijpt de kans om Rotterdamse startups, scale-ups en innovatieve mkb's op de kaart te zetten.

Jouw functie

Voor Up!Rotterdam zoeken we een Digital Marketing Lead die Rotterdam en omgeving neer gaat zetten als dé plek voor innovatief en duurzaam ondernemen. Dit doe je door te communiceren over het innovatie-ecosysteem voor startups, scale-ups, innovatief mkb en corporaties met lef, die groot durven denken en zorgen voor betekenisvolle innovatie, productiviteit en werkgelegenheid. Jij bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van marketinguitingen en het uitvoeren hiervan. Verder zorg je ervoor dat de marketingstrategie in lijn is met de communicatiestrategie van de Gemeente Rotterdam.

Concreet ben je verantwoordelijk voor:

  • Het bijwerken van de marketingstrategie van Up!Rotterdam en kunt deze vertalen naar de communicatiestrategie. Hier vallen ook Social Media en nieuwsbrieven onder.
  • Het ontwikkelen, creëren en analyseren van (content) marketingcampagnes en -uitingen voor de verschillende programma's van Up!Rotterdam.
  • Het bijwerken en onderhouden van de website www.rotterdaminnovationcity.com zodat deze de missie en doelen van Up!Rotterdam zo goed mogelijk ondersteunt.
  • Samenwerken met de communicatiemedewerkers van regionale partners in Zuid-Holland om de regio gezamenlijk te positioneren en profileren als toonaangevende innovatieregio door middel van verschillende marketinguitingen.
  • Het onderhouden van alle interne en externe databronnen (Hubspot, Dealroom, Rapporten).
  • Het analyseren van alle marketinginspanningen en bijsturen waar nodig.
  • Begeleiding van de stagiair marketing.

Tijdens de duur van het project, kan het zijn dat de scope veranderd. Innovatief en duurzaam ondernemerschap zal hierbij altijd centraal staan. Tot slot, wordt binnen dit programma voornamelijk gecommuniceerd in het Engels.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het zelfstandig creëren van copy en design, opgedaan in de laatste 8 jaar.
  • Je hebt ervaring met werken in Agile teams.
  • Je beheerst de Engelse taal uitstekend in zowel woord als schrift. Dit blijkt uit het verificatiegesprek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beheerst de systemen Google Workspace, Canva, Wordpress en Google Analytics of een vergelijkbare tool.
  • Je hebt werkervaring met het beheren van de volgende kanalen: LinkedIn, Instagram en website.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in strategie én productie als digital content marketeer of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het beheren van HubSpot of een vergelijkbaar systeem, waarin je de volgende werkzaamheden hebt uitgevoerd: het verrijken van data, het bijhouden van campagneregels en selecties, het beheren van de contentkalender, automatiseren van salessequenties en het aanmaken van landingspagina's, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG (UAVG). Dit blijkt uit een referentieproject uit de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met startup en scale-up ecosystemen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

Competenties

Jij bent een allround, hands-on marketeer die zich thuis voelt in de wereld van online marketing. Je bent communicatief vaardig en bent in staat sprekende teksten te schrijven, schakelt snel, en voelt je thuis in een dynamische en innovatieve omgeving waarbij je het overzicht niet uit het oog verliest. Ook weet jij je hoofd koel te houden op het moment dat je prioriteiten moet stellen. Jij ziet verbindingen tussen projecten en komt altijd met creatieve en innovatieve ideeën en weet die zelfstandig om te zetten in concrete marketinguitingen. Door duidelijke afspraken te maken, weet je resultaten te halen. Dit doe je niet alleen, maar in een team. Je werkt veel samen met zowel publieke als private partijen die zijn aangesloten bij het Up!Rotterdam team. Jij bouwt daardoor een netwerk op en legt gemakkelijk contact met anderen. Tot slot ben je sterk analytisch onderlegd, en weet je wat nodig is om een marketinguiting tot een succes te maken.

Organisatie en team

De afdeling

Het Up!Rotterdam team is onderdeel van de afdeling Economie. De afdeling Economie werkt aan een hoogwaardig en innovatief vestigingsklimaat voor bedrijven en doet dit samen met ondernemers, kennisinstellingen, andere (regionale) overheden en relevante partijen. Hiermee dragen we bij aan een economisch toekomstbestendige stad waarin de Rotterdammer kan werken, leven en wonen en aan een aantrekkelijke stad voor bezoekers.

We richten ons op het stimuleren en faciliteren van economische ontwikkeling en werken daarbij ook aan de ruimtelijk-economische ontwikkeling van de stad en haar inwoners in een regionaal, nationaal en internationaal perspectief. Ook de dienstverlening aan ondernemers hoort tot ons takenpakket.

Wij doen dat niet alleen, maar met burgers en ondernemers samen. Ons externe netwerk in de stad en regio is goed ontwikkeld en als afdeling zijn we dan ook vaak de ogen en oren voor de gemeente als het gaat om signalen van ondernemers, maatschappelijke organisaties en andere overheden.

Onze organisatie

De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is 'groene groei': vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is. Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs
  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Werklocatie: Wilhelminakade 179 / kantoor van Up!Rotterdam: tot eind januari Mr. Green (Hofplein 19, Rotterdam). Dit verandert iedere 4 maanden.

Verlengingsopties: 3 x 6 maanden

FSK: 10

Afwijkende werktijden: N.v.t.

Data voor verificatiegesprek: Week 40/41

Verhouding prijs/kwaliteit: 30 % - 70%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur