Begindatum:
27 okt 2025Einddatum:
30 apr 2026Publicatiedatum:
25 sept 2025Jij bent van digitale communicatie met hart voor de stad Rotterdam. Jij werkt graag in een dynamische en innovatieve omgeving, omringd voor ambitieuze ondernemers. Jij grijpt de kans om Rotterdamse startups, scale-ups en innovatieve mkb's op de kaart te zetten.
Voor Up!Rotterdam zoeken we een Digital Marketing Lead die Rotterdam en omgeving neer gaat zetten als dé plek voor innovatief en duurzaam ondernemen. Dit doe je door te communiceren over het innovatie-ecosysteem voor startups, scale-ups, innovatief mkb en corporaties met lef, die groot durven denken en zorgen voor betekenisvolle innovatie, productiviteit en werkgelegenheid. Jij bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van marketinguitingen en het uitvoeren hiervan. Verder zorg je ervoor dat de marketingstrategie in lijn is met de communicatiestrategie van de Gemeente Rotterdam.
Tijdens de duur van het project, kan het zijn dat de scope veranderd. Innovatief en duurzaam ondernemerschap zal hierbij altijd centraal staan. Tot slot, wordt binnen dit programma voornamelijk gecommuniceerd in het Engels.
Jij bent een allround, hands-on marketeer die zich thuis voelt in de wereld van online marketing. Je bent communicatief vaardig en bent in staat sprekende teksten te schrijven, schakelt snel, en voelt je thuis in een dynamische en innovatieve omgeving waarbij je het overzicht niet uit het oog verliest. Ook weet jij je hoofd koel te houden op het moment dat je prioriteiten moet stellen. Jij ziet verbindingen tussen projecten en komt altijd met creatieve en innovatieve ideeën en weet die zelfstandig om te zetten in concrete marketinguitingen. Door duidelijke afspraken te maken, weet je resultaten te halen. Dit doe je niet alleen, maar in een team. Je werkt veel samen met zowel publieke als private partijen die zijn aangesloten bij het Up!Rotterdam team. Jij bouwt daardoor een netwerk op en legt gemakkelijk contact met anderen. Tot slot ben je sterk analytisch onderlegd, en weet je wat nodig is om een marketinguiting tot een succes te maken.
Het Up!Rotterdam team is onderdeel van de afdeling Economie. De afdeling Economie werkt aan een hoogwaardig en innovatief vestigingsklimaat voor bedrijven en doet dit samen met ondernemers, kennisinstellingen, andere (regionale) overheden en relevante partijen. Hiermee dragen we bij aan een economisch toekomstbestendige stad waarin de Rotterdammer kan werken, leven en wonen en aan een aantrekkelijke stad voor bezoekers.
We richten ons op het stimuleren en faciliteren van economische ontwikkeling en werken daarbij ook aan de ruimtelijk-economische ontwikkeling van de stad en haar inwoners in een regionaal, nationaal en internationaal perspectief. Ook de dienstverlening aan ondernemers hoort tot ons takenpakket.
Wij doen dat niet alleen, maar met burgers en ondernemers samen. Ons externe netwerk in de stad en regio is goed ontwikkeld en als afdeling zijn we dan ook vaak de ogen en oren voor de gemeente als het gaat om signalen van ondernemers, maatschappelijke organisaties en andere overheden.
De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is 'groene groei': vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is. Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.
Werklocatie: Wilhelminakade 179 / kantoor van Up!Rotterdam: tot eind januari Mr. Green (Hofplein 19, Rotterdam). Dit verandert iedere 4 maanden.
Verlengingsopties: 3 x 6 maanden
FSK: 10
Afwijkende werktijden: N.v.t.
Data voor verificatiegesprek: Week 40/41
Verhouding prijs/kwaliteit: 30 % - 70%