senior planjurist / senior medewerker RO

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

15 jul 2024

Einddatum:

15 nov 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 jul 2024

Roosendaal is op zoek naar een (tijdelijke) invulling voor een  
Senior Planjurist voor minimaal 16 tot 32 uur per week (voor 4 maanden met een kans op verlenging) 

Jouw nieuwe baan
Als senior planjurist bij de gemeente Roosendaal neem je verantwoordelijkheid voor de (verdere) opbouw van het omgevingsplan, gebruikmakend van de mogelijkheden die de Omgevingswet biedt om de ambities van de gemeente en haar inwoners met elkaar in balans te brengen.
Het nieuwe instrumentarium van de Omgevingswet heb jij je eigen gemaakt en deze kennis kun jij ook overdragen aan je collega’s en gebruiken om het omgevingsplan en overige instrumenten verder te ontwikkelen. Daarnaast begeleid je (complexe) omgevingsplanwijzigingen en BOPA’s.

Op basis van jouw kennis en ervaring ben je een stevige sparringpartner voor bestuur en management. Daarnaast ben je een sparringpartner op inhoud met collega planjuristen en andere collega’s van aangrenzende vakgebieden zoals projectmanagers, vergunningverleners. Je weet dan ook als geen ander hoe ons omgevingsplan is opgebouwd en waarom dit zo is. Je bent makkelijk benaderbaar en schuift aan bij diverse overleggen. Je bent een verbinder op inhoud en proces.

Jouw kracht
Als senior planjurist vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Neem je een pro-actieve houding aan en stel je kritische vragen, maar weet je ook snel een praktische vertaling te maken, prioriteiten te stellen en zaken voor elkaar te krijgen. Je bent niet bang om te pionieren en geeft gevraagd en ongevraagd advies binnen en buiten je vakinhoud. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Je maakt heldere afspraken om gestelde doelen te behalen, communiceert hierbij duidelijk en tactvol en durft ook "nee" te verkopen als de situatie daarom vraagt. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan leiden je humeur en je humor daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Voor deze rol dien je stevig in je schoenen te staan en de nodige ervaring mee te nemen. Concreet vragen wij het volgende van jou:
• Een succesvol afgeronde (juridische) opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening of vergelijkbaar, minimaal op HBO niveau of evt. universitair niveau;
• Tenminste 5 - 8 jaar relevante werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening;
• Aantoonbare werkervaring en kennis binnen het brede domein van de fysieke leefomgeving en de toepassing van wetgeving op het gebied van ruimtelijke ordening, in het bijzonder de Omgevingswet.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.