Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Ondersteunend medewerker Bezwaar & Beroep

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

3 jul 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Roosendaal is op zoek naar een ONDERSTEUNEND MEDEWERKER BEZWAAR EN BEROEP die van structuur, overzicht en juridisch administratieve taken houdt!

18 UUR PER WEEK

Door een toename in het aantal bezwaarschriften zijn de ondersteunende werkzaamheden toegenomen.

Jouw nieuwe baan
Je bent als ondersteunend medewerker bezwaar & beroep verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van de bezwaar- en beroepschriften. Binnen dit administratieve proces wordt volledig digitaal gewerkt in Zaaksysteem. Hierbij draag jij zorg voor de registratie van bezwaar- en beroepschriften en de digitale dossiervorming. Je zorgt voor een compleet dossier zodat de jurist bezwaar & beroep met het dossier aan de slag kan. Daarnaast zorg je ervoor dat alle betrokken partijen tijdig worden geïnformeerd en worden uitgenodigd voor hoorzittingen. Ook ben je verantwoordelijk voor de correspondentie en administratie binnen het secretariaat van de Geschillencommissie en zorg je voor de financiële administratie voor de verschillende commissieleden.
Je werkt hierbij nauw samen met 3 juristen van bezwaar en beroep en betrokken vakcollega's. Als ondersteunend medewerker bezwaar en beroep heb je een afwisselende en uitdagende functie waarin jij de basis bent van de bezwaar- en beroepsprocedure- en jij houdt, samen met 2 andere ondersteunend medewerkers, het overzicht van alle zaken en ontzorgt de juristen van bezwaar & beroep.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding, minimaal MBO+ niveau, bij voorkeur in de richting van juridisch administratief waarbij bestuursrecht een onderdeel is (blijkt uit CV).
  • De kandidaat heeft minimaal 3-4 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring (blijkt uit CV).
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV).
  • Kandidaat heeft aantoonbare administratieve ervaring en kennis over het bezwarenproces binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit CV).
  • De kandidaat heeft goede digitale vaardigheden en ervaring met het werken met Teams, Excel, Office 365, Zaaksysteem en Ibabs (blijkt uit CV).

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat heeft affiniteit met het vakgebied bezwaar en beroep (blijkt uit CV).
Competenties
  • Je bent een kei in het bewaren van overzicht en het organiseren van processen voor verschillende dossiers.
  • Stressbestendig.
  • Je weet prioriteiten te stellen om te zorgen dat de deadlines ook echt behaald worden.
  • Termijnbewaking is van essentieel belang.
  • Communicatief vaardig.
  • Resultaatgericht.
  • Samenwerken.
  • Zelfstandig.

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op locatie in Roosendaal op: 8 december (10.00 - 12.00 uur) en 9 december (11.00 - 12.00 uur).
Graag rekening houden met deze data in de agenda van de kandidaten!

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.
Flexkracht beschikt zelf over devices (laptop en telefoon).
VOG niet ouder dan 2 maanden dient te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.
Er is geen (gratis) parkeergelegenheid op eigen terrein. Parkeerkosten worden niet vergoed.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr