Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Voor een tijdelijk project binnen de gemeente zoeken wij een professional die gedupeerde ouders ondersteunt bij hun herstel na de kinderopvangtoeslagenaffaire. De opdracht omvat het opstellen van plannen van aanpak en het coördineren van maatwerkvoorzieningen. Je bepaalt zelf hoe je deze werkzaamheden uitvoert, binnen de afgesproken kaders en termijnen. Het doel is om inwoners te begeleiden naar stabiliteit op meerdere leefgebieden.
Zo maak je het verschil Als Professional Brede Ondersteuning KOT (kinderopvangtoeslagenaffaire) zul je op vele manieren contact leggen met inwoners die zijn gedupeerd door de toeslagenaffaire. Gedupeerde ouders hebben te maken met wantrouwen tegenover lokale en landelijke overheidsinstanties, en de Belastingdienst in het bijzonder. Ze hebben veelal te maken met zwaardere financiële en andere problematiek waardoor veelal intensievere en langdurigere begeleiding dan gemiddeld nodig is. Dit vraagt om een specifieke aanpak in begeleiding, casusregie, aanvullende voorzieningen en beoordeling aanvragen additionele financiering van maatwerkvoorzieningen die niet in alle gevallen binnen de reguliere kaders valt.
Werkzaamheden
Opstellen van duidelijke plannen van aanpak voor herstel op meerdere leefgebieden;
Coördineren van maatwerkvoorzieningen en beoordelen van aanvragen voor vergoedingen;
Fungeren als aanspreekpunt richting instanties zoals Belastingdienst, hulpverlening en bewindvoerders;
Zorgen voor een overzichtelijke administratie ten behoeve van financiële verantwoording.
Eisen
Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
Ervaring met begeleiding van inwoners in complexe problematiek;
Kennis van sociale wetgeving en maatwerkvoorzieningen;
Sterke communicatieve vaardigheden en oplossingsgerichtheid.
Wensen en competenties
Wensen
Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
Competenties
Resultaatgericht.
Goede communicatieve vaardigheden.
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Organisatie en team
De gemeente Halderberge Medewerkers van de gemeente Halderberge kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie waar veel eigen inbreng op prijs gesteld wordt. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Er is veel ruimte om de werkzaamheden naar eigen inzicht uit te voeren. Onze kernwaarden klantgerichtheid, flexibel en lerend, helpen ons daarbij.
Je komt terecht in een betrokken organisatie waar je kunt rekenen op anderen. Er heerst een goede mix tussen werk en gezelligheid. Het betreft een tijdelijke opdracht van 1 december 2025 tot 1 december 2026.
Gespreksinformatie
Niet bekend
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.