Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Medewerker kinderopvang en leerlingenvervoer

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

22 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Je maakt onderdeel uit van de groep Jeugdbeleid binnen het sociaal domein. De medewerkers van deze groep zetten vraagstukken en opgaven op het gebied van jeugdzorg, jeugdbeleid en onderwijs om in duurzame integrale oplossingen. Oplossingen die aansluiten bij de realiteit en behoefte van onze inwoners en organisaties.

Werkzaamheden
Jij zorgt er mede voor dat de kwaliteit en veiligheid binnen de kinderopvang in onze gemeente gewaarborgd blijven. Binnen het dossier handhaving en toezicht kinderopvang ben jij de schakel tussen de toezichthouders van de GGD, de houders van kinderopvanglocaties en de gemeente. Hiervoor werk jij onder andere in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Je zorgt voor een zorgvuldige afhandeling van inspectierapporten, stelt conceptbeschikkingen op en adviseert het bestuur over de juiste toepassing van wet- en regelgeving. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van onze interne werkprocessen rondom toezicht en handhaving.

Daarnaast werk je aan de wettelijke taken rondom cultuureducatie en leerlingenvervoer. Voor cultuureducatie is dit de afhandeling van samenwerkingsovereenkomsten met het onderwijs via onze cultuurpartners. Voor het leerlingenvervoer zorg je voor een zorgvuldige uitvoering van de verordening en vertaal je beleid naar de praktijk. Daarbij heb je oog voor de balans tussen maatwerk en rechtmatigheid. Je denkt mee over mogelijkheden om het vervoer duurzamer en zelfstandiger te organiseren. Ook lever je input voor beleidsmatige verbeteringen en adviseer je over knelpunten of ontwikkelingen binnen dit domein.

Kortom: een veelzijdige functie waarin je schakelt tussen beleid en uitvoering, en waarin nauwkeurig werken, afstemming en samenwerken met interne en externe partners centraal staan.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde mbo of hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van bestuur, overheid, sociaal of een vergelijkbare richting;

  • Minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie of aanverwant veld;

  • Affiniteit met zowel het sociaal domein (specifiek kinderopvang) als cultuur en educatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met dossiers binnen het vakgebied toezicht en handhaving kinderopvang, specifiek het Landelijk Register Kinderopvang (of bereid dit snel eigen te maken);

  • Ervaring met subsidieafhandeling en procesmatig werken;

  • Ervaring met het werken met Teams, Office 365.

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Je werkt zorgvuldig en hebt oog voor bestuurlijke en juridische belangen;

  • Je kunt goed plannen, bewaakt deadlines en houdt overzicht over meerdere lopende dossiers;

  • Je bent collegiaal, denkt in oplossingen en weet gemakkelijk verbinding te maken met partners;

  • Klantgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk;

  • Resultaatgericht;

  • Samenwerken;

  • Zelfstandig.

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. https://www.youtube.com/watch?v=E2ST_eKA7sI&feature=youtu.be

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op locatie in Roosendaal op: 17 november (14.30 - 16.30 uur) en 18 november (13.00 - 16.00 uur).

Graag rekening houden met deze data in de agenda van de kandidaten!

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

Indicatie functiewaardering
8

Toelichting op uur per week
Regelmatige aanwezigheid op kantoor in Roosendaal is een vereiste; de combinatie thuis/kantoor is mogelijk, in overleg met de groep en in afstemming.

Aanvullend

  • Flexkracht beschikt zelf over devices (laptop en telefoon).

  • Tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.

  • VOG niet ouder dan 2 maanden dient te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.

  • Er is geen (gratis) parkeergelegenheid op eigen terrein. Parkeerkosten worden niet vergoed.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr