Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Medewerker beleidsuitvoering cultuur

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

18 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw opdracht

Jij gaat aan de slag met de uitvoering van het cultuurbeleid. Je werkzaamheden bestaan uit een mix aan thema's en opgaves die voortkomen uit de cultuurnota, de bestuurlijke prioriteiten, actuele dossiers en reguliere dagelijkse werkzaamheden.

Eén van de hoofdthema's betreft de uitvoering van beleid voor kunst in de openbare ruimte ofwel Public Art. Zo monitor je de onderhoudswerkzaamheden, behandel je verzoeken voor beeldende kunst, overleg je met de adviescommissie, schakel je intern met collega's en heb je contact met externe partijen. Ook word je ingeschakeld bij lopende en nieuwe culturele initiatieven en projecten. Je bent op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het culturele veld en denkt mee over de manier waarop het beleid het beste kan worden uitgevoerd. Daarbij zorg je voor de verbinding met onze inwoners, verenigingen, stichtingen, instellingen en andere organisaties. Je bent hun eerste aanspreekpunt, handelt vragen af, bent aanwezig bij bijeenkomsten en hebt periodiek overleg met diverse partners. Intern haak je collega's van andere beleidsvelden aan en ook het afhandelen van bijvoorbeeld moties en raadsvragen behoort tot je takenpakket.

Eisen

  • De kandidaat heeft 3-4 jaar relevante werkervaring op het werkterrein (blijkt uit CV).

  • Je beschikt over specifieke vakkennis van public art (kunst in de openbare ruimte) (blijkt uit CV).

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde relevante Hbo-opleiding.

  • Je hebt ervaring met het werken voor een gemeentelijke organisatie.

  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde hbo-opleiding in de richting van erfgoed, kunst of vrijetijdseconomie of in de vrije sector (blijkt uit CV).

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp'er. Je bent daarmee akkoord.

  • Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten, verblijfskosten. De kandidaat beschikt zelf over de benodigde devices (laptop met Citrix en smartphone) of deze worden verstrekt via leverancier.

  • De 'Verklaring detachering in loondienst' wordt naar waarheid ingevuld en toegevoegd aan de dossierdocumenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Als beleidsadviseur cultuur ben je in staat om vraagstukken op te lossen en te vertalen naar concreet beleid (blijkt uit CV).

  • Ervaring met Public Art/kunst in de openbare ruimte is een pré.

  • Inzicht in digitale processen en systemen (Office 365, SAP, Teams e.d.) of de bereidheid je dit snel eigen te maken werkt in je voordeel.

  • Gemeentelijke ervaring of ruime ervaring in een soortgelijke functie is voor de functie van belang.

Competenties

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties: Creatief, Communicatief vaardig, Proactief en initiatiefrijk, Samenwerken (blijkt uit gesprek).

  • Je bent breed inzetbaar.

  • Je hebt aantoonbare affiniteit met kunst en cultuur.

  • Het schakelen tussen diverse soorten werkzaamheden spreekt jou aan.

  • Je hebt van nature een resultaatgerichte houding, weet snel een praktische vertaling te maken van opgaves en krijgt zaken voor elkaar.

  • Je stelt prioriteiten, plant je werk en voelt je thuis binnen de autonome werkwijze van de Gemeente Roosendaal.

  • Je bent energiek, hebt relativeringsvermogen en humor.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Roosendaal
Afdeling: Team RO Economie

Jouw plek in de organisatie

Je maakt onderdeel uit van de groep economie en werkt direct samen met de beleidsadviseur cultuur en de stadsprogrammeur cultuur. De groep economie bestaat uit beleidsmedewerkers en beleidsadviseurs, accountmanagers, projectmanagers, projectassistentes en strategisch adviseurs. Je zoekt daarbij de verbinding met andere domeinen zoals ruimtelijke ordening en het sociaal domein. Je werkt nauw samen met collega's van andere disciplines zoals financiën, communicatie, vergunningen, beheer, het subsidiecluster en ons datalab. Op de agenda staan vraagstukken en opgaven op het vlak van onder meer vrijetijdsbesteding, cultuur, sport, bedrijventerreinen, de binnenstad en natuurlijk de opgaves in relaties tot de kwaliteitssprong van Roosendaal zoals het Nationaal Programma Roosendaal en gebiedsontwikkeling in de Spoorzone.

Gespreksinformatie

Gesprekken worden in overleg met kandidaat ingepland op maandag 12 januari tussen 13.00 - 15.30 uur of donderdag 15 januari tussen 13.00 - 16.30 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Het tarief is incl. reiskosten (woon/werk en dienstreizen), parkeerkosten en verblijfskosten. Devices worden zelf meegenomen (laptop / smartphone) of door leverancier verstrekt. Er dient een VOG (aspecten 11,12,41) te worden overlegd, niet ouder dan 2 maanden of dient te worden aangevraagd. Er is geen gelegenheid tot parkeren op eigen terrein.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr