thumbnail
thumbnail

Juridisch adviseur omgevingsrecht

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2023

Einddatum:

29 feb 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 nov 2023

Organisatie
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Bij de gemeente Roosendaal hanteren we een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Juridisch adviseur omgevingsrecht
32 uur per week voor een periode van 3 maanden
“Een klantgerichte collega die gevraagd en ongevraagd advies geeft over het omgevingsrecht!”

Jouw baan
Momenteel is er een vacature voor de functie van juridisch adviseur omgevingsrecht. Tot deze vacature is vervuld zijn wij op zoek naar tijdelijke ondersteuning als aanvulling op de zittende juridisch adviseur. Als juridisch adviseur omgevingsrecht ben je verantwoordelijk voor de juridische toetsing van de vergunningverlening. Je verleent algemeen juridisch advies in het kader van vergunningen met een specifieke focus op APV/Bijzondere Wetten, maar ook in de toetsing van aanvragen aan het bestemmingsplan. Daarbij zoek je binnen het kader van de wet- en regelgeving naar oplossingen die passen bij het vraagstuk. Daarnaast verleen je specifieke advisering op het omgevingsrecht met het oog op de inwerkingtreding van de Omgevingswet en denk je mee in het in te richten omgevingsplan. Ook vertegenwoordig je het college in bezwaar- en beroepsprocedures met betrekking tot omgevingsvergunningen. Verder neem je deel aan verschillende projectgroepen en adviseer je niet alleen collega's en bestuurders, maar ook inwoners bij (complexe) juridische vraagstukken. Voor het bestuur ben je een stevige gesprekspartner.

Jouw kracht
Als juridisch adviseur omgevingsrecht ben je proactief en klantgericht. Je weet makkelijk te communiceren op verschillende niveaus, zowel mondeling als schriftelijk. Je neemt initiatief en geeft gevraagd en ongevraagd advies waarbij het niet uitmaakt of dit een collega, bestuurder of inwoner is. Je bent besluitvaardig en durft keuzes te maken. Ook werk je graag samen en anderen werken graag samen met jou. Hierbij ga je resultaatgericht te werk en probeer je tot de meest passende oplossing te komen. Je werkt integraal samen binnen de organisatie en weet hierbij de verbinding te maken en oog te hebben voor verschillende belangen van diverse stakeholders. Je beschikt over minimaal een afgeronde Hbo- en/of WO-opleiding in een juridische richting. Bij voorkeur heb je al wat ervaring opgedaan in het omgevingsrecht, maar dit is geen must. Kennis over het omgevingsrecht gaat je zeker helpen in deze functie.

Eisen

  • De kandidaat heeft een specifieke vakkennis van Omgevingsrecht (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een relevante (juridische) richting, aangevuld met specialistische kennis van de WABO en en APV/bijzondere wetten (blijkt uit CV)

  • Competenties: Zie PDF.

  • De kandidaat beschikt over 3-4 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)

Wensen

  • Het tarief is maximaal € 110,-- , dit is incl. reis-, parkeer- en verblijfskosten. Tevens gaan we er in eerste instantie vanuit dat de kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt via de leverancier.

  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde open startdatum met de werkzaamheden te starten.

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties: bij ZZP: is de kandidaat die u presenteert bij uw bureau in dienst (modelovereenkomst) of, indien u zelf als ZZP’er inschrijft, bent u bereid deze opdracht via ZZP contractmanagement in te vullen ?

  • De kandidaat heeft bij voorkeur kennis van SQUITXO (blijkt uit CV)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Juridisch adviseur omgevingsrecht die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.