Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder

Generaal Spoorlaan 2, 2283 GM Rijswijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
95 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 0

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De tijdelijke functioneel beheerder draagt zorg voor het beheer en de doorontwikkeling van Corsa en Smartdocuments. Wanneer de kandidaat ervaring heeft met DataMask is dat een pre. De kandidaat waarborgt de beschikbaarheid, kwaliteit en operationele werking van deze applicaties en ondersteunt gebruikers bij het oplossen van meldingen en het verbeteren van werkprocessen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Dagelijks beheer van de Corsa & Smartdocuments. Liefst ook DataMask
  • Kwaliteit en organisatie van data en inrichting van systemen bewaken
  • Afhandelen van tickets en meldingen van gebruikers (o.a. via Topdesk)
  • Ondersteunen bij rapportages en testing, inclusief het opstellen van testscripts
  • Fungeren als aanspreekpunt voor leveranciers en externe consultants bij complexe tickets

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Smartdocuments, benoem dit duidelijk in het cv
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Corsa, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder
  • Aantoonbare werkervaring als functioneer beheerder binnen een gemeente
  • Per november 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week

Wensen en competenties

Wensen

  • Wanneer de kandidaat ervaring heeft met DataMask is dat een pre.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden: essentieel om te kunnen schakelen tussen gebruikers, ICT en leveranciers. Je vertaalt gebruikerswensen naar functionele specificaties en kunt helder uitleg geven over systeemfunctionaliteiten.
  • Analytisch vermogen: het vermogen om incidenten, procesafwijkingen en systeemwensen te analyseren en structureel op te lossen.
  • Klantgerichtheid: gebruikers ondersteunen bij hun werkzaamheden in Corsa, inclusief training, handleidingen en gebruiksadviezen.
  • Plannen en organiseren: efficient omgaan met updates, wijzigingsverzoeken en de prioritering van incidenten in samenwerking met de leverancier of ICT-afdeling.
  • Samenwerken en overtuigen: je werkt vaak samen met informatieadviseurs, Informatiebeheer, ICT en projectleiders, en moet draagvlak weten te creeren voor verbeteringen.
  • Procesmatig denken: inzicht in informatie- en archiefprocessen.

Organisatie en team

Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern en historisch maar ook druk en rustig, grijs en groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het stedelijke hart van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 28/10/2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23/10/2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op uiterlijk woensdag 22 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 23 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur