Koningsplein 1, 2981 EA Ridderkerk, Nederland
Begindatum:
2 okt 2025Einddatum:
31 jan 2026Publicatiedatum:
2 okt 2025Voor de Gemeente Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Klantmanager Poort en Inkomen.
Als Klantmanager Poort en Inkomen ben je verantwoordelijk voor het beheren van een klantenbestand en het afhandelen van aanvragen levensonderhoud. Je beoordeelt aanvragen binnen de kaders van de Participatiewet en aanverwante regelingen, voert rechtmatigheidsonderzoeken uit en verricht controles waar nodig. Je werkt allround: zowel op het gebied van inkomen als bij de toegang tot voorzieningen. Daarbij voel je goed aan waar de prioriteiten liggen.
Je werkt vanuit vertrouwen richting de klant, maar weet ook wanneer je moet schakelen naar controle en handhaving. De mens achter het dossier staat bij jou altijd centraal. Dankzij jouw kennis, mensenkennis en organisatorisch talent weet je maatwerk te leveren en samen te werken aan duurzame oplossingen.
HBO werk- en denkniveau;
Kennis van de Participatiewet en de Algemene wet bestuursrecht, of de bereidheid om je hierin te verdiepen;
Allround inzetbaarheid: je kunt meepraten over onderwerpen als de kostendelersnorm en vermogensvaststelling;
Affiniteit met diverse doelgroepen, waaronder jongeren en statushouders;
Juridisch inzicht en een scherp oog voor signalen van fraude.
Ervaring met systemen zoals Suite, Suwinet en Schulinck.
Klantgerichte en resultaatgerichte houding.
Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
Zelfstandige werkhouding en een teamspeler die samenwerking opzoekt.
Proactieve houding in het verbeteren van dienstverlening en processen.
Enthousiasme, collegialiteit en de durf om je uit te spreken.
ZZP
Op deze aanvraag kunnen geen ZZP'ers worden voorgesteld.