Klantmanager Poort en Inkomen

Gemeente Ridderkerk

Koningsplein 1, 2981 EA Ridderkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 24

Begindatum:

2 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de Gemeente Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Klantmanager Poort en Inkomen.

Als Klantmanager Poort en Inkomen ben je verantwoordelijk voor het beheren van een klantenbestand en het afhandelen van aanvragen levensonderhoud. Je beoordeelt aanvragen binnen de kaders van de Participatiewet en aanverwante regelingen, voert rechtmatigheidsonderzoeken uit en verricht controles waar nodig. Je werkt allround: zowel op het gebied van inkomen als bij de toegang tot voorzieningen. Daarbij voel je goed aan waar de prioriteiten liggen.

Je werkt vanuit vertrouwen richting de klant, maar weet ook wanneer je moet schakelen naar controle en handhaving. De mens achter het dossier staat bij jou altijd centraal. Dankzij jouw kennis, mensenkennis en organisatorisch talent weet je maatwerk te leveren en samen te werken aan duurzame oplossingen.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Kennis van de Participatiewet en de Algemene wet bestuursrecht, of de bereidheid om je hierin te verdiepen;

  • Allround inzetbaarheid: je kunt meepraten over onderwerpen als de kostendelersnorm en vermogensvaststelling;

  • Affiniteit met diverse doelgroepen, waaronder jongeren en statushouders;

  • Juridisch inzicht en een scherp oog voor signalen van fraude.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met systemen zoals Suite, Suwinet en Schulinck.

Competenties

  • Klantgerichte en resultaatgerichte houding.

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Zelfstandige werkhouding en een teamspeler die samenwerking opzoekt.

  • Proactieve houding in het verbeteren van dienstverlening en processen.

  • Enthousiasme, collegialiteit en de durf om je uit te spreken.

Organisatie en team

Gemeente Ridderkerk

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Op deze aanvraag kunnen geen ZZP'ers worden voorgesteld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur