Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Contractmanager Jeugd (WI25-1534)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 17 dagen
95 28 Noord-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Contractmanager kom je te werken in het informele en hardwerkende team Beleid, Contract en Control (BCC). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en managementinformatie. Het team bestaat uit 24 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

Werkzaamheden:

  • Als Contractmanager Jeugd ben je aanspreekpunt voor alle aanbieders binnen Jeugdhulp met betrekking tot contracten en tarieven. Hieronder vallen o.a. de aanbieders op het gebied van preventie, hulp bij opvoeding, geestelijke gezondheidszorg, begeleiding voor kinderen met een verstandelijke beperking, jeugdbescherming en reclassering, pleegzorg en vervoer.
  • Je zorgt voor een correcte uitvoering van de contracten door de gecontracteerden, waaronder tijdige contractafsluiting, -verlenging en beeindiging.
  • Je voert evaluaties met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiele en marktveranderingen.
  • Aanvullend daarop fungeer je als sparringpartner voor de collegas van vakafdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering, waardoor sturing op de vakafdelingen mogelijk is.
  • Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekeningen van Jeugd.
  • Afstemming met regiogemeenten en coordinatie van besluitvorming zijn onderdeel van deze rol.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.
  • Ervaring binnen het sociaal domein, bijvoorbeeld bij een gemeente of zorgaanbieder.
  • Kennis van en affiniteit met jeugdhulp.
  • Kennis van en affiniteit met Wmo.
  • Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.

Wensen en competenties

Competenties:

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Politiek sensitief.
  • Verbindend.
  • Stressbestendig.
  • Analytisch.
  • Samenwerkend.
  • Betrokken.
  • Oplossingsgericht.

Organisatie en team

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.

Als Contractmanager kom je te werken in het informele en hardwerkende team Beleid, Contract en Control (BCC). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en managementinformatie. Het team bestaat uit 24 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag, 27 oktober 2025 tussen 09.30 - 12.00. De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Referentie:

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG):

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Verlengingsopties:

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Wet DBA:

De werkzaamheden worden uitgevoerd onder leiding en toezicht van gemeente Amstelveen. Er is op basis van de toetsingskaders Wet DBA beoordeeld dat er sprake is van een dienstbetrekking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur