Beleidsadviseur

Gemeente Ridderkerk

Koningsplein 1, 2981 EA Ridderkerk, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 32

Begindatum:

3 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren beleidsadviseur met affiniteit voor gezondheid, welzijn en maatschappelijke ondersteuning? Heb je kennis van inkoopprocessen, bestuurlijke ondersteuning en het sociaal domein? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor een tijdelijke opdracht tot 1 april 2026 zoeken wij een beleidsadviseur Wmo/gezondheid die zich met enthousiasme stort op diverse uitdagende taken binnen het domein van publieke gezondheid en maatschappelijke zorg.

Als beleidsadviseur ben je verantwoordelijk voor een breed takenpakket, waaronder:

  • Accounthouderschap GGD:

    • Afhandeling eindafrekening kinderopvanginspecties 2024

    • Inkoop kinderopvanginspecties voor 2026

    • Ondersteuning van het bestuur bij het Algemeen Bestuur

  • GALA-verantwoording en doorontwikkeling:

    • Welzijn op Recept

    • Aanpak overgewicht en obesitas

    • Mentale gezondheid

  • Subsidiebeheer:

    • Afhandeling van diverse subsidies binnen het sociaal domein

  • Beschermd Wonen:

    • Deelname aan regionale overleggen

    • Ondersteuning van het bestuur bij het Algemeen Bestuur

  • Wetgeving en implementatie:

    • Implementatie van de Wet suïcidepreventie

    • Voorbereiding op aanpassing van de verordening i.v.m. wijzigingen in pgb-tarieven en eigen bijdrage

  • Convenanten en monitoring:

    • Verlengen convenant dementievriendelijke gemeenten

    • Accounthouderschap doelgroepenvervoer (beleidswijzigingen en kwaliteitsmonitoring)

    • Cliëntervaringsonderzoek 2024

  • Planning & Control:

    • Bijdrage aan de P&C-cyclus van diverse producten

    • Afhandeling van diverse facturaties

Eisen

  • Ervaring binnen het sociaal domein, bij voorkeur op het gebied van Wmo en publieke gezondheid;

  • Kennis van bestuurlijke processen en beleidsontwikkeling;

  • Sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve houding;

  • Ervaring met subsidieprocessen en verantwoording;

  • Affiniteit met regionale samenwerking en implementatie van wetgeving.

Wensen en competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Voor deze opdracht kunnen GEEN zzp'ers worden voorgesteld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur