WOO-regisseur

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 4 dagen
20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

17 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!

Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. 
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling 
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Opdracht
De gemeente Rhenen zoekt een ervaren Woo-regisseur die verantwoordelijk is voor het gehele proces van passieve openbaarmaking en die bijdraagt aan het strategisch versterken van de actieve openbaarmaking. Je voert de regie over het juridische, procedurele en communicatieve proces rondom Woo-verzoeken en draagt zorg voor een zorgvuldige, tijdige en juridisch houdbare afhandeling. Daarnaast ben je het centrale aanspreekpunt binnen de organisatie voor alle Woo-vraagstukken, en geef je advies en richting aan hoe de organisatie transparanter en proactiever kan worden in haar informatievoorziening.

Taken en werkzaamheden

  • Coördineren, juridisch begeleiden en afhandelen van Woo-verzoeken
  • Toetsen van verzoeken op volledigheid, juridische kaders en bestuurlijke gevoeligheden
  • Verzorgen van besluitvormingstrajecten inclusief zienswijzenprocedures en belangafweging
  • Signaleren en rapporteren van risico’s binnen het openbaarmakingsproces
  • Adviseren van management en bestuur bij complexe Woo-vraagstukken
  • Fungeren als Woo-contactpersoon
  • Ontwikkelen van processen en werkinstructies voor actieve openbaarmaking
  • Intern informeren en trainen van collega’s over de werking en impact van de Woo
  • Meedenken over tools, categorisering en publicatie-aanpakken

Waar kom je terecht?
Je wordt tijdelijk onderdeel van het team Juridisch, Inkoop, Gegevensbescherming. Dit team bestaat uit twee juridisch adviseurs, een juridisch medewerker die zich deels ook met de WOO bezighoudt, een inkoopadviseur, CISO, privacy officer en FG.

Werken bij onze gemeente betekent werken in een ambitieuze organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng, verantwoordelijkheid, flexibel werken en groei.

De kernvraag bij ons werk is steeds: wat kan ik voor Rhenen betekenen? We noemen dit 'werken vanuit de bedoeling'. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in onderwerpen die je interessant vindt. We zijn een open en dynamische organisatie, met betrokken collega’s. Waarin je werkt tussen, naast en met de inwoners van Rhenen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Woo-verzoeken binnen de (decentrale) overheid;

3. Aantoonbare kennis van de Woo en aanverwante wetgeving (zoals AVG, Archiefwet);
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
5. Aantoonbare werkervaring met besluitvormingstrajecten en bestuurlijk gevoelige dossiers.

Selectiecriteria
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in juridische richting (5 punten);
7. Beschikbaar voor 20 uur per week gedurende 12 maanden, start per 1 juli 2025 (5 punten);

8. Aantoonbare werkervaring met afhandeling Woo-verzoeken binnen de overheid (30 punten);
9. Aantoonbare werk ervaring met juridische beoordeling en besluitvorming (30 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met actieve openbaarmaking / strategisch meedenken (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met organisatieadvies / trainen / bewustwording binnen een organisatie (5 punten)
12. Motivatiebrief en/of plan van aanpak (5 punten)

Competenties

  • Juridische nauwkeurigheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Communicatieve vaardigheid (schriftelijk en mondeling)
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Oplossingsgericht
  • Procesmatig sterk

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 25 juni 2025, vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
  • Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 19 juni 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 20 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur