Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Wmo-consulent Bemoeizorg en GGZ

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 4 dagen
80 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdrachtnemer levert een resultaatgerichte bijdrage aan de gemeentelijke uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning, met specifieke aandacht voor bemoeizorg en de aanpak van personen met een zwaardere GGZ-problematiek, waaronder ook verwarde personen.

Het resultaat van de opdracht is het oppakken, behandelen en afronden van ten minste 30 nieuwe meldingen binnen het sociaal domein. Dit betreft meldingen met een complexe casuistiek (Bemoeizorg, GGZ, multi-problematiek, vaak geen eigen regie, zorg mijdend gedrag).

De Wmo-consulent levert per afgeronde melding:

  • Een integraal ondersteuningsplan, inclusief indicatiestelling volgens de Wmo 2015;
  • Duidelijke overdracht richting uitvoering (bijv. zorgaanbieders);
  • Dossiervorming conform gemeentelijke richtlijnen;
  • Waar van toepassing, overleg met ketenpartners zoals wijkteams, GGD, politie, zorgaanbieders.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als WMO Consulent bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare kennis van Wet maatschappelijke ondersteuning, met specifieke aandacht voor bemoeizorg;
  • Aantoonbare kennis met de stappen van de centrale raad van beroep;

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk per 6 oktober beschikbaar voor 32 uur per week;
  • Een afgeronde opleiding op HBO-niveau als casemanager;
  • Aantoonbare werkervaring met zwaardere GGZ-problematiek;
  • Aantoonbare werkervaring met complexe casuistiek;

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Klantgerichte en oplossingsgerichte instelling
  • Teamplayer
  • Doorzettingsvermogen
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Wat leuk dat je geinteresseerd bent in de gemeente Rhenen!

Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

De opdracht speelt zich af binnen het sociaal team van de gemeente en heeft als kern de aanpak van mensen met zwaardere GGZ problematiek, zorg mijdende of verwarde personen. Er is een nauwe samenwerking met het meldpunt verward, jeugdteam en beleid Deze opdracht wordt verstrekt op basis van een resultaatverplichting en valt niet onder een gezagsverhouding. De opdrachtnemer voert de opdracht zelfstandig uit, stemt op hoofdlijnen af en draagt verantwoordelijkheid voor de geleverde eindresultaten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 23 september 2025, vanaf 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (25%) en rekeningnummer leverancier (75%). Niet van toepassing voor ZZPers. Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken) Beroepsaansprakelijkheid voor 250.000 euro per aanspraak: Ja

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 17 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 19 september 2025 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur