Projectleider asielopvang + huisvesting bijzondere doelgroepen

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Vijfheerenlanden heeft zich als doel gesteld dat er binnen 5 jaar (voldoende) duurzame huisvesting gerealiseerd is voor asielzoekers, statushouders, Oekrainers en overige bijzondere doelgroepen zodat meebewogen kan worden met de maatschappelijke opgave. Hiervoor is binnen de staande organisatie een apart projectteam gerealiseerd om de uitdagende opgave die er ligt projectmatig tot uitvoering te brengen.

Het is de taak van de ervaren projectleider om samen met de projectmanager en het projectteam uitvoering te geven aan de realisatie van opvang- en huisvestingsprojecten die invulling geven aan de opgave die er ligt. Specifiek voor de huisvesting van bijzondere doelgroepen vanuit het Sociaal Domein en daarnaast het realiseren van een duurzame asielopvang locatie in samenwerking met het COA. Daarnaast willen we hetgeen we leren met daarbij de ontwikkelde nieuwe werkprocessen borgen in de organisatie.

Werkzaamheden:

  • Het zoeken naar geschikte locaties en het realiseren van diverse huisvestingsprojecten voor bijzondere doelgroepen vanuit het Sociaal Domein binnen de vastgestelde projectkaders. Dit betreffen o.a. een woonvoorziening voor kwetsbare jongeren en een woonvoorziening voor uitstroom Beschermd wonen;

  • Begeleiden en coordineren van het juridisch-planologische traject en het vergunningsproces voor de realisatie van een duurzame asielopvanglocatie;

  • Zorgen voor bestuurlijk draagvlak en verantwoordelijk voor het bestuurlijke besluitvormingsproces en bestuurlijke (voortgang) rapportages;

  • Zorgen voor ambtelijk draagvlak, proces, voortgang en integrale aanpak;

  • Afstemming met collegas binnen fysiek en sociaal domein;

  • Afstemming met externe partners, o.a. VRU, COA, ODRU;

  • Actieve sparringpartner/adviseur voor collega's binnen het team, bestuurders en extern belanghebbenden.

Resultaten

Realiseert duurzame huisvesting voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en overige bijzondere doelgroepen binnen 5 jaar en borging van nieuwe werkprocessen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, omgevingsmanagement, planologie en/of vastgoed;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele telefoon;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met begeleiden van ruimtelijke projecten en/of huisvestingsvraagstukken binnen het Fysiek en het Sociaal Domein;
  • Aantoonbare werkervaring met ruimtelijke vraagstukken in relatie tot bijzondere doelgroepen en kan daarbij de signalen en behoeften van deze doelgroepen vertalen naar passende ruimtelijke oplossingen;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
  • Aantoonbare werkervaring met een bestuurlijk besluitvormingsproces op het complexe vraagstuk rondom de asielzoekers.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO bachelor of WO master niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met het regisseren en faciliteren van processen (benoem duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met ruimtelijke processen in relatie tot  bijzondere doelgroepen en de daarbij behorende procedures, onderzoeken en vergunningsaanvragen;

  • Aantoonbare werkervaring in de samenwerking met corporaties, ontwikkelaars en bouwers;

  • Aantoonbare werkervaring met de beantwoording van WOO verzoeken;

  • Je hebt ervaring met het schrijven van bestuurlijke stukken, zoals college- en raadsvoorstellen.

Competenties

  • Je bent stressbestendig en beschikt over een gezonde dosis creativiteit;

  • Je hebt lef, daadkracht en een kritische maar constructieve opstelling.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 30 september 2025, van 10.00-13.00 uur.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur