Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Infra

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 4 dagen
105 28 - 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Rhenen werkt aan diverse integrale projecten in de openbare ruimte. Denk aan het combineren van rioolonderhoud, verkeersveiligheidsmaatregelen en klimaatadaptieve inrichtingen met oog voor de leefomgeving. Voor deze projecten zoeken wij een ervaren Projectleider Infra die het gehele traject van ontwerp tot en met realisatie begeleidt. Door het vertrek van een collega neem je vier herinrichtingsprojecten over, elk in een ander stadium:

  • Projecten waar het Definitief Ontwerp (DO) al is vastgesteld en de focus ligt op het opstellen van het bestek, de aanbesteding en de uitvoering.
  • Projecten die nog in de onderzoeksfase zitten, waarin participatie met inwoners en stakeholders een belangrijke rol speelt.

Jouw rol

Als Projectleider Infra ben je verantwoordelijk voor:

  • Het leiden en coordineren van integrale projecten binnen de openbare ruimte.
  • Samenwerken met inwoners, adviseurs, aannemers, leveranciers en collegas binnen zowel het fysiek als sociaal domein.
  • Het bewaken van planning, budget, kwaliteit en risicos.
  • Het verzorgen van participatie- en communicatietrajecten met inwoners en andere stakeholders.
  • Het begeleiden van het aanbestedingsproces en de uitvoering van de projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met civieltechnische projecten in de openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring als Projectleider civiel binnen een overheidsinstelling of vanuit een advies/ingenieursbureau;
  • Uurtarief maximaal 105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee externe administratieve broker

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met civieltechnische projecten in de openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsreglement;
  • Aantoonbare werkervaring met RAW en UAV;
  • Uiterlijk beschikbaar per 21 oktober 2025;
  • Aantoonbaar beschikbaar om op maandag en dinsdag vast op kantoor te werken;
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiele duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur).

Competenties

  • Projectmatig werken
  • Flexibele tijdsbesteding
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Communicatieve vaardigheid (schriftelijk en mondeling)
  • Gestructureerd
  • Procesmatig sterk

Organisatie en team

Organisatie

Wat leuk dat je geinteresseerd bent in de gemeente Rhenen! Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven ernaar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Team

Je wordt tijdelijk onderdeel van het team Openbare Werken. Het team Openbare Werken is een team van gedreven professionals, van jong talent en ervaren medewerkers, die elkaar stimuleren om het beheer in de gemeente vorm te geven. Samen met collegas uit het Sociaal en Fysiek Domein hebben we de zorg voor een veilige en mooie openbare ruimte. Door het vertrek van een collega en uitbreiding van de taken zijn we op zoek naar een nieuwe collega.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025, vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 9 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Beroepsaansprakelijkheid voor 250.000 per aanspraak: Ja.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur