Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
26 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Hoe ziet je dag eruit?
Je start je dag met het team Digitale Dienstverlening. Je helpt hen bij het stellen van prioriteiten en het oplossen van knelpunten. Daarna stem je met de informatieadviseur en manager af over de personele inzet en ICT-ontwikkelingen. Je bent voortdurend bezig met het bewaken van de continuïteit, het coördineren van werkzaamheden en het verbeteren van ITIL-processen. Je schakelt tussen teamcoaching, inhoudelijke aansturing en afstemming met externe leveranciers..
Wat doe je als ICT-regisseur?
Als ICT-regisseur:
geef je functionele sturing aan het team Digitale Dienstverlening (4 fte);
help je het team prioriteiten stellen en begeleid je bij veranderingen;
bewaak je de continuïteit van onze ICT-omgeving;
werk je aan de inrichting en optimalisatie van ITIL-processen;
denk je mee over de invulling van de personele capaciteit binnen het team;
coördineer je de planning, communicatie en werkverdeling;
werk je nauw samen met de informatieadviseur, de manager en externe partijen.
Wat moet je kunnen?
ervaring met het begeleiden van ICT-veranderingen binnen een overheidsorganisatie, bij voorkeur een gemeente;
minimaal 5 jaar ervaring met ICT in een bestuurlijke omgeving, waarvan ten minste 2 jaar in een coördinerende of regisserende rol;
inzicht in het functioneren van een ICT-team en de vaardigheid om dit team te ondersteunen en richting te geven;
ervaring met ITIL-processen en het verbeteren van werkwijzen binnen ICT;
sterke communicatieve vaardigheden en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Waar kom je terecht?
Je wordt tijdelijk onderdeel van het team Digitale Dienstverlening, dat bestaat uit vier systeembeheerders en een helpdeskmedewerker. Je werkt nauw samen met de informatieadviseur, CISO, manager en externe partijen. Werken bij onze gemeente betekent werken in een ambitieuze organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng, verantwoordelijkheid, flexibel werken en groei. De kernvraag bij ons werk is steeds: wat kan ik voor Rhenen betekenen? We noemen dit 'werken vanuit de bedoeling'. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in onderwerpen die je interessant vindt. We zijn een open en dynamische organisatie, met betrokken collega’s. Waarin je werkt tussen, naast en met de inwoners van Rhenen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het ICT domein bij een gemeente;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende;
4. Beschikbaar per 16 juni voor 24 uur per week;
5. Kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen op locatie te werken in Rhenen;
Selectiecriteria
6. Aantoonbare werkervaring als coördinator/manager van ICT teams en verandertrajecten; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met ITIL; (20 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van het management; (15 punten)
9. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente; (15 punten)
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider/manager/coördinator ICT; (20 punten)
Competenties
coachend en verbindend leiderschap;
proactief en initiatiefrijk;
resultaatgericht en stressbestendig;
organisatiesensitief en politiek-bestuurlijk bewust;
hands-on mentaliteit.
Vaardigheden
Je hebt:
sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
overzicht en inzicht in technische ICT-vraagstukken;
ervaring met het verbeteren van processen en het begeleiden van teams;
vaardigheid in het werken met ITIL en verandermanagement.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 juni 2025, tussen 9.30 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja / Nee