Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling Specifiek Voor Het Landelijk Gebied

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De ruimtelijke kwaliteit van onze gemeente ligt in jouw capabele handen. Je bent een professional die de regie houdt, verbindend is en vlot schakelt met beleidsadviseurs, programmamanagers, gemeentebestuur, inwoners, ondernemers en andere externe partijen. Jouw energie werkt aanstekelijk en je bent politiek-sensitief. Je denkt integraal en proactief. Je hebt een strategische rol in complexe gebiedsprocessen en beleidstrajecten. Je zorgt voor de verbinding tussen de verschillende beleidsvelden, ruimtelijke ordening, cultuurhistorie, recreatie, landschap, ecologie, water, grondposities, energietransitie en landbouw. Je bent sparringpartner voor het gemeentebestuur voor de opgaven in het buitengebied. Je bent het aanspreekpunt binnen de Groene Metropoolregio (GMR) voor het buitengebied. Je draait op strategisch niveau mee in de werkgroep Stikstof Je bent aanspreekpunt voor de agrariërs in onze gemeente en denkt mee bij het bieden van toekomstperspectief. Je bent namens de gemeente de spil binnen de lopende gebiedsprocessen Je bent goed op de hoogte van de belangen van de stakeholders in het buitengebied. Je bent de schakel tussen de gemeentelijke ambities en die van Waterschap, Rijk en Provincie, waaronder bijvoorbeeld Ruimte voor de Rivier 2.0. Je adviseert waar nodig bij concrete plannen en verbindt deze met andere projecten en trajecten. Je signaleert (co)financieringsmogelijkheden en denkt mee over de inzet van beschikbare subsidies Je denkt mee in hoe we de (beperkte) capaciteit voor het buitengebied kunnen en moeten inzetten in de lopende trajecten en projecten.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare gebieds- en grondkennis, opgedaan middels een aanvullende opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gebiedsprocessen;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring met problematiek in het landelijk gebied;
  • Een maximum uurtarief van 120 exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee externe administratieve broker.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gebiedsprocessen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in landelijk gebied;
  • Een aantoonbaar netwerk in landelijk gebied NM/LTO/RWS.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Rheden
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.
De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden. Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 31 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma,di,wo,do,vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 22 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur