Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Purmerend
Logo van Gemeente Purmerend

technisch webspecialist (drupal developer)

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32

Omschrijving

Opdracht

Purmerend is een van de weinige gemeenten in Nederland die zelf de gemeentelijke websites ontwikkelt (techniek), beheert en optimaliseert. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door het webteam, onderdeel van team Communicatie. Een deel van de beheertaken is uitbesteed aan een externe partner. We zoeken een tijdelijke technisch webspecialist (drupal developer) die het technische en functionele beheer (Drupal) van de gemeentelijke websites uitvoert en als kwartiermaker adviseert over hoe we de ontwikkeling van de websites in de toekomst kunnen organiseren. Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de websites. Je bent de schakel tussen techniek, collegas en de externe partner. Is er een technisch probleem of storing? Niets aan de hand, jij lost het op! Werken aan meerdere projecten tegelijk geeft je energie. Hierbij ben je een professionele en pro-actieve sparringpartner en heb je een adviserende rol binnen het webteam. Ook ben je aanspreekpunt voor externe partijen. Je bent op de hoogte van digitale toegankelijkheid (Webrichtlijnen WCAG2.1), weet wat dat inhoudt voor de inrichting van een website en de content die er op geplaatst wordt en kunt de regels toepassen

Doel

Gelet op de groei van de stad (bijna een 100.000 plus gemeente) en de aanstaande pensionering van een van de webspecialisten is door een onderzoeksbureau onderzocht of de huidige werkwijze toekomstbestendig is en welke alternatieve scenarios er zijn. Doel van deze tijdelijke opdracht is naast de uitvoerende technische werkzaamheden aan de websites de verschillende scenarios verder uitwerken en organisatiebreed een plan maken op welke manier we de online dienstverlening technisch inrichten. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met het webteam, teammanager Communicatie en de teams ICT en Informatievoorziening. Daarnaast coordineer en adviseer je over een nieuwe aanbestedingsprocedure voor een externe beheer- en hostingspartij en rond je deze aanbesteding af voor april 2026. De opdracht is afgerond zodra het plan is opgeleverd met daarin een voorstel voor een passende werkwijze die de organisatie in staat stelt de websites van Purmerend toekomstgericht te beheren.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als webspecialist/drupal developer of een soortgelijke functie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als webspecialist/drupal developer of een soortgelijke functie (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken met Drupal (vanaf versie 8), CSS en HTML (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van digitale toegankelijkheid (Webrichtlijnen WCAG2.1) (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met een aanbestedingsprocedure met een externe leverancier (benoem dit duidelijk in het cv.) (15 punten);
  • Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Een prettige sparringpartner voor collegas en externe partijen.
  • Je bent een enthousiaste collega met humor, werkt proactief en je bent een doorzetter.
  • Je gaat gestructureerd te werk en hebt een goede dosis overtuigingskracht.
  • Je bent nieuwsgierig, vernieuwend en neemt verantwoordelijkheid.
  • Je beschikt over sterk inzicht in gemeentelijke processen en politieke verhoudingen.
  • Je hebt ervaring met aansturen van externe partners.

Organisatie en team

Organisatie Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn op donderdag 27 november 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur (reserve moment maandag 1 december tussen 9:00 13:00 uur). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop waarmee de technische werkzaamheden aan de website kunnen worden uitgevoerd. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur