Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Recordmanager DIV

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16-24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving en doelstellingen
Het doel van deze opdracht is het versterken van de informatiehuishouding binnen de organisatie door het ontwikkelen en implementeren van een hotspotmonitor. Deze monitor moet zorgen voor een tijdige signalering van informatie-intensieve en bestuurlijk gevoelige dossiers, zodat hier adequaat op kan worden geanticipeerd. Daarnaast omvat de opdracht het actualiseren en herstructureren van twee bestaande handboeken, zodat deze weer aansluiten bij de actuele werkwijze en regelgeving.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De opdrachtnemer voert deze werkzaamheden zelfstandig uit, op basis van eigen expertise en inzicht. In het kader van deze opdracht onderhoudt de opdrachtnemer contact met interne en externe stakeholders om informatie te verzamelen, behoeften te inventariseren en draagvlak te creëren voor voorgestelde verbeteringen.

Beoogde resultaten

  • Een ontwikkelde en geïmplementeerde hotspotmonitor voor tijdige signalering van informatie-intensieve en bestuurlijk gevoelige dossiers.

  • Geactualiseerde en geherstructureerde handboeken die aansluiten bij de actuele werkwijze en regelgeving.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Proactief in het opbouwen van netwerken en het verzamelen en valideren van informatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  • Opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor (15 punten);

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving (20 punten);

  • Werkervaring met recordmanagementtaken bij een gemeente (15 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden

  • Gedreven en Enthousiast

  • Dienstverlenend

  • Didactische vaardigheden

  • Zelfstandig, resultaatgericht en zorgvuldig

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 23 oktober tussen 14:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur