Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
28 dec 2025Projectleider besparingen
We zoeken een ervaren, autonome projectleider die de organisatie kan uitdagen om besparingen en heroverweging van taken te formuleren en deze te toetsen op haalbaarheid. De uitvoering vindt zelfstandig plaats; het onderzoeksresultaat wordt in een overzichtelijk document weergegeven, waar aandacht is besteed aan de afstemming met de betrokken partijen. De projectleider adviseert bestuur en organisatie bij het proces tot aan het tot besluitvorming brengen van keuzes.
Controller specifieke projecten
Strategische begeleiding in diverse grote projecten:
Voor de controller voor investeringsprojecten zoeken we een ervaren project/concerncontroller met investerings- of kapitaalprojecten. Een ervaren controller met ervaring in publieke sector/gemeente (BBV) is een plus. Met aantoonbare cases waarin kapitaallastenscenario’s zijn doorgerekend en bestuurlijk kan vertalen.
De projectleider heeft veel kennis van besparingstrajecten. De opdrachtgever heeft geen medewerkers die deze specifieke kennis hebben.
Zowel de projectleider als de controller projecten geeft geen leiding aan andere medewerkers. Hij/zij voert zelfstandig haar eigen taken uit. Hij/zij werkt volledig op zijn/haar eigen manier en is geen onderdeel van het leidinggevend team van de opdrachtgever.
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 7 januari 2026 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: 1x 1 maand
Hybride: We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
Overige informatie
