Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
2 sept 2025Als werkvoorbereider civiel ondersteun je de civiele projectleiders bij de voorbereiding, uitvoering en overdracht van nieuwbouwprojecten, zoals het bouw- en woonrijpmaken van woningbouwlocaties en bedrijventerreinen. Maar ook bij herinrichtingsplannen en infrastructuurprojecten. Samen met de stedenbouwkundigen werk je aan ontwerpen voor de inrichting van de openbare ruimte en maak je grondtransactietekeningen voor de grondzakenjuristen. Je werkt hoofdzakelijk in het CAD-programma Microstation.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 36 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht;
Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten, inclusief fee;
Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de richting van Bouw & Infra;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als tekenaar / werkvoorbereider civiel;
Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur (1 jaar) kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het gebruik van CAD-programma's Microstation en/of AutoCAD, benoem waar deze is opgedaan (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van ontwerp- en bestektekeningen (15 punten);
Aantoonbare werkervaring in het gebruik van de NLCS (Nederlandse CAD-standaard) (20 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als werkvoorbereider/ tekenaar (15 punten);
Aantoonbare kennis van de RAW-systematiek, benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
Woonachtig binnen een straal van 30 km van het gemeentekantoor (Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker) (10 punten).
Je bent flexibel, oplossingsgericht, betrouwbaar en gedreven.
Je kunt goed samenwerken en bent klantgericht.
Je werkt geordend en planmatig.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De gemeente is voor het team Ontwerp & Realisatie binnen het domein Fysieke Leefomgeving op zoek naar een Tekenaar/Werkvoorbereider civiel.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 12 september tussen 8.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.