In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de begroting 2026 voor het Fysiek Domein, conform de uitgangspunten uit de Kadernota 2026.
De opdracht bestaat uit:
Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde conceptbegroting 2026 voor het Fysiek Domein
Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.
Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.
Resultaat:
Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team de begrotingstrajecten verder kan oppakken richting bestuurlijke besluitvorming.
Randvoorwaarden:
De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen het Fysiek Domein en Financiën, en levert het eindproduct op zonder afhankelijkheid van het team.
Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 13 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.