Senior Financieel Adviseur

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 3 dagen
110 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de begroting 2026 voor het Fysiek Domein, conform de uitgangspunten uit de Kadernota 2026.
De opdracht bestaat uit:

  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde conceptbegroting 2026 voor het Fysiek Domein

  • Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.

  • Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.

Resultaat:
Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team de begrotingstrajecten verder kan oppakken richting bestuurlijke besluitvorming.

Randvoorwaarden:

  • De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen het Fysiek Domein en Financiën, en levert het eindproduct op zonder afhankelijkheid van het team.

  • Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente;
  • Uiterlijk per 25 augustus 2025 of eerder beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente (35 punten);
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar (40 punten)
    a. Minder dan 3 jaar werkervaring met P&C producten (0 punten);
    b. 3 tot 5 jaar werkervaring met P&C producten (15 punten);
    c. 5 tot 8 jaar werkervaring met P&C producten (30 punten);
    d. Meer dan 8 jaar werkervaring met P&C producten (40 punten).
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten en Flextender fee) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid;
  • Communicatief vaardig;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 13 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur