Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Senior Financieel Adviseur Fysiek Domein

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

In opdracht van het team Financien zoeken wij een ervaren en zelfstandig senior financieel adviseur Fysiek Domein. De opdracht bestaat uit:

  • Het opstellen, analyseren van budgetoverzichten en deze bespreken met teamleiders binnen het Fysiek Domein.
  • Het opstellen van een compleet dossier voor het onderdeel Fysiek Domein dat voldoet aan de vereisten voor de accountcontrole.
  • Het fungeren als vast aanspreekpunt voor de teamleiders binnen het Fysiek Domein.
  • Leveren van deelproducten voor de Voorjaarsnota 2026, Kadernota 2027 en het project ombuigingen voor het Fysiek Domein.

Resultaat:

De opdracht resulteert in een Fysiek Domein dat financieel in control komt. De volgende resultaten worden opgeleverd:

  • Een helder overzicht in de budgetten van het Fysiek Domein voorzien van prognoses
  • Volledige en controleerbare dossiers voor het Fysiek Domein, gereed voor de beoordeling door de accountant bij de jaarrekening 2025.
  • Een tijdige en complete bijdrage aan de Voorjaarsnota 2026, Kadernota 2027, Jaarrekening 2025 en het project ombuiging voor het Fysiek Domein.

Randvoorwaarden:

  • De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, in afstemming met betrokken medewerkers.
  • De adviseur bepaalt zelf de wijze van uitvoering binnen de overeengekomen resultaatafspraken en deadlines.
  • De opdracht loopt tot en met de afronding van de jaarrekeningcontrole 2025.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het bijdragen aan P&C producten en het voeren van budgetgesprekken binnen het Fysiek Domein;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de financiele regelgeving van de gemeentefinancien binnen het Fysiek Domein van een gemeente;
  • Uiterlijk per december 2025 beschikbaar voor in ieder geval 32 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het samenstellen van controledossiers voor de jaarrekening binnen het Fysiek Domein (35 punten)
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met financiele advisering binnen het Fysiek Domein binnen een gemeente (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de advisering en het mede opstellen P&C producten zoals kadernota, begroting en bestuur rapportages (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op het gebied van de BBV (5 punten).

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden, met het vermogen om bruggen te slaan tussen financiele administratie, beleid en de eerste lijn (vak-afdelingen)
  • Resultaatgerichtheid;
  • Coordineren;
  • Communicatiefvaardig;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
  • Plannen en organiseren;
  • Samenwerken.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je gaat aan de slag binnen het team Financien, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat formatief uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiele functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als senior Financieel Adviseur Fysiek Domein, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan het leveren van deelproducten voor de P&C producten en budgetoverzichten opstelt, analyseert en oplevert voor en bespreekt met de budgethouders binnen het Fysiek Domein.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria

Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie CVs

Kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria worden in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag beoordeeld. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CVs van de 10 geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 28 november of maandag 1 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr