Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Geo-Specialist

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
95 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Voor het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening zijn wij op zoek naar een ervaren GEO-specialist met een sterke focus op de Basisregistratie Ondergrond (BRO) en de geometrische componenten van de Omgevingswet. Je komt terecht in een deskundig team van vijf geo-specialisten dat verantwoordelijk is voor het beheren, analyseren en toepassen van geo-informatie binnen de organisatie.

Als GEO-specialist speel je een sleutelrol in het toegankelijk maken van geo-data en het vertalen ervan naar bruikbare inzichten voor ruimtelijke plannen en beleidsontwikkeling. Je draagt actief bij aan de implementatie van de Omgevingswet door geometrie en geo-informatie op een slimme en strategische manier in te zetten. Daarnaast werk je aan het zichtbaar maken van de waarde van GEO binnen de organisatie – je zet GEO letterlijk en figuurlijk op de kaart.

Doelstellingen:

  • Je bent verantwoordelijk voor de geometrieën van de omgevingswet;

  • Je wordt aanspreekpunt voor de Basisregistratie Ondergrond (BRO) binnen de gemeente;

  • Vertalen van geo-data naar ruimtelijke inzichten, beleidsadviezen, visualisaties en kaarten;

  • Zorgen voor de kwaliteit, actualiteit en toepasbaarheid van geo-informatie binnen beleids- en ontwikkelprocessen;

  • Uitvoeren van ruimtelijke analyses ten behoeve van informatievoorziening, beleidsontwikkeling en dienstverlening;

  • Ontwikkelen van kaarten ter ondersteuning van omgevingsvisies, plannen en andere strategische documenten;

  • Verzorgen van workshops en kennisoverdracht aan collega’s over het gebruik van geo-informatie en basisregistraties.

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als GEO-specialist;

  3. Uiterlijk per 21 juli 2025 beschikbaar voor 32 uur per week;

  4. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);

  5. Aantoonbare werkervaring met het updaten, controleren en aanmaken van ruimtelijke databronnen.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als GEO-specialist; (30 punten)

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het maken en onderhouden van FME workflows, benoem waar dit is opgedaan; (25 punten);

  3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding (10 punten);

  4. In het bezit van een rijbewijs B, benoem dit in het cv (5 punten);

  5. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee (15 punten);

  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het updaten, controleren en aanmaken van ruimtelijke databronnen, benoem waar dit is opgedaan (15 punten)

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Communicatieve vaardigheden

  • Nauwkeurigheid;

  • Probleemoplossend vermogen;

  • Ruimtelijk inzicht;

  • Samenwerken;

  • Innovatief denken.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

 De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

 Je komt binnen het team Publiekszaken dat onder andere verantwoordelijk is voor:

  • Het beheer van de gemeentelijke basisregistraties (BRP, BAG, BGT, BRO en WOZ) en Geo-informatie, inclusief functioneel applicatiebeheer;

  • Het Klant Contact Centrum;

  • De heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen;

  • Uitvoering van de wet WOZ;

  • Het uitvoeren van de burgerlijke stand, naturalisaties, het organiseren van verkiezingen.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag, afwijkend in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag

 Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur