Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Controller

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De werkzaamheden worden binnen het team control verdeeld op basis van de kennis en kunde van de teamleden. Deze opdracht ziet in ieder geval toe op de volgende activiteiten:

  • Je coordineert het proces naar de interim- accountantscontrole en bewaakt juiste, volledige en tijdige aanlevering van stukken aan de accountant. Daarbij toets je de kwaliteit van de aanlevering vanuit de derde lijn;
  • Je begeleidt met de collegas van control de totstandkoming van de VICs (verbijzonderde interne controles), waarbij de uitvoering dit jaar voor het eerst is uitbesteed;
  • Je stelt (control-gerelateerde) beleidsstukken op en bij en actualiseert deze aan de hand van gewijzigde wet- en regelgeving (denk aan controleverordening, nota M&O en de budgethoudersregeling);
  • Je helpt mee aan het verder ontwikkelen van het control-systeem om de doeltreffendheid van de organisatie verder te verbeteren door: doelstellingen te definieren, risicos in kaart te brengen (risicomanagement), (tussen) resultaten te meten (prestatiemanagement/datagericht werken) en processen waar nodig in kaart te brengen en aan te passen (procesmanagement).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Beschikbaar per uiterlijk 1 september 2025 voor gemiddeld 24 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als controller / auditor bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met de (verbijzonderde) interne controle van de processen en het uitvoeren van audits;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfseconomie of accountancy (15 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller bij een overheidsorganisatie (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de (verbijzonderde) interne controle van de processen en het uitvoeren van audits (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van accountantscontroles (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Control- beleidsdocumenten (20 punten).

Competenties

  • Je bent oplossingsgericht, overtuigend en hebt een actieve daadkrachtige werkhouding om in een politiek-bestuurlijke context te kunnen opereren;
  • Overtuigingskracht;
  • Aanpassingsvermogen;
  • Creativiteit;
  • Durf;
  • Coachen;
  • Netwerken.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 450 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. AfdelingControl is onderdeel van de afdeling Concernstaf, waarbij de (concern)controller en control-taken rechtstreeks onder de gemeentesecretaris vallen. Wil jij tijdelijk onderdeel worden van het centrale team Concerncontrol van onze gemeente, als een van de controllers? Werk jij graag in een klein team, met gedreven medewerkers en een informele sfeer? Er is ruimte om je eigen rol als controller vorm te geven. Jij vult dit zodanig in dat dit de organisatie zo doeltreffend mogelijk maakt voor haar bestuurders, management, medewerkers en inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 25 augustus 2025 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdagmiddag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Bring your own device is voor externe inhuur van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (mondeling en schriftelijk) is nodig om goed te kunnen adviseren mondeling of op papier.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 22 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur