Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025De gemeente verstrekt een tijdelijke adviesopdracht op het terrein van Zorg & Veiligheid en Jeugd & Veiligheid. De opdrachtnemer levert onafhankelijke, specialistische ondersteuning in de vorm van analyses en adviesproducten binnen afgesproken projectkaders. Je vormt een tandem met de strategisch adviseur veiligheid. Je werkt samen met collega’s uit verschillende domeinen en externe partners om projecten succesvol te laten verlopen. Je hebt oog voor de wereld om je heen en een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit.
De opdrachtnemer levert onder meer de volgende afgebakende projectresultaten op:
Je adviseert over de aanpak van inhoudelijke casuïstiek (breed) op het op het terrein openbare orde, veiligheid en leefbaarheid;
Je voert activiteiten en acties zoals opgenomen in het Uitvoeringsplan integrale veiligheid 2025-2026 uit. In het bijzonder op de geprioriteerde thema’s zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid.
Je ondersteunt de strategisch adviseur door het oppakken van veiligheidsvraagstukken vanuit bestuur, management, collega’s en samenleving.
Je ondersteunt de adviseurs OOV door het (tijdelijk) behandelen van casuïstiek op het gebied van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid;
Dat doe je in samenwerking met zowel interne partners als externe partners zoals het Zorg- en Veiligheidshuis en Politie.
Je draagt bij aan het vastleggen van de werkprocessen, beleidsontwikkeling en opstellen van plannen van aanpak op de gebieden van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid.
Je levert gevraagd en ongevraagd advies over het verbeteren van processen
Wij zoeken een zelfstandige adviseur die collega’s, management en de burgemeester (on)gevraagd kan adviseren over zorg- en veiligheidsvraagstukken. Daarom heb jij je sporen als adviseur OOV al verdiend en kent het veiligheidsdomein voor jou geen geheimen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur OOV.
Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee administratieve partner.
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van integrale veiligheidskunde, bestuurskunde of rechten;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur OOV bij een gemeente;
Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor gemiddeld 24 uur per week;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met regie in casuïstiek en plannen van aanpak op de gebieden van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid.
Zelfstandig kunnen werken én goed kunnen samenwerken;
Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
Gestructureerd;
Proactief;
Enthusiast;
Flexibel;
Bestuurlijke sensitief.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Je komt te werken vanuit het team Veiligheid & Handhaving. Dit team bestaat uit adviseurs OOV, APV vergunningverleners, juristen, een cluster ondermijning en boa’s. Bij elkaar ongeveer 30 medewerkers. Het team levert advies en beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid, zorg en veiligheid, jeugd en veiligheid, ondermijning, handhaving openbare ruimte, en vergunningverlening op het gebied van de APV en Bijzondere wetten.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Onze medewerkers van het team Veiligheid & Handhaving werken minimaal 50% op kantoor. Aanwezigheid van 16 van de 24 uur is daarom het meest passend voor ons. Voorkeur voor werkdagen zijn de maandag, dinsdag en donderdag.
Aantal professionals of FTE: 1
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politie (VOG-P) verzoeken.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.