Logo van Gemeente Midden-Delfland
Logo van Gemeente Midden-Delfland

Procesverbeteraar Sociaal Domein

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze rol werk je op het snijvlak van beleid, uitvoering en kwaliteitsontwikkeling. Je belangrijkste opdracht: zorgen dat uitvoerende consulenten beter kunnen sturen op kostenbeheersing, zonder de inhoudelijke zorgvraag uit het oog te verliezen.

Je vertaalt beleidsdoelen en financiële kaders naar praktische werkinstructies, waarmee consulenten in de uitvoering goed uit de voeten kunnen. Je ondersteunt consulenten en teamleiders bij het maken van onderbouwde keuzes, en je bent voortdurend op zoek naar waar het beter, scherper of efficiënter kan in de uitvoering. Je pikt signalen op van onze professionals in de uitvoering en vertaalt deze in concrete maatregelen. Je werkt nauw samen met je collega’s van beleid, uitvoering, kwaliteit en financiën.

Jouw taken op een rijtje:

  • Signaleren van kansen voor kostenbeheersing in de uitvoering van Jeugdwet, jeugdwetvervoer en leerlingenvervoer. Hiervoor aandragen van praktische voorstellen;

  • Vertalen van vastgesteld beleid/verordening naar concrete werkprocessen en hulpmiddelen voor de uitvoering (denk aan instructies, afwegingskaders, beslisbomen).;

  • Ondersteuning en praktijkbegeleiding van consulenten bij het toepassen van nieuwe werkwijzen;

  • Analyseren van casuïstiek en uitvoeringsdata om tot verbeteracties te komen;

  • Evalueren van de impact van doorgevoerde maatregelen op kwaliteit en kosten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het uitvoeren van de stelselwetten van het sociaal domein, duidelijk weergeven in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Per 5 januari 2026 beschikbaar voor 24 uur per week;
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een coachende rol, duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een kleine gemeente van <30.000 inwoners (10 punten);
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding SJD, MW, pedagogiek of (para)medisch (15 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding/training coachen (10 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).

Competenties

  • Analytisch en praktisch;
  • Snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Netwerken/samenwerken;
  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

Organisatie

Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar. Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 160 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

Dit is jouw team

Je komt te werken binnen het team beleid, dat onderdeel is van de afdeling Samenleving en Dienstverlening. In dit team is het beleid voor het gehele sociaal domein voor de gemeente samengebracht. Beleidsmedewerkers in het team hebben de uitvoerbaarheid van beleid hoog in het vaandel staan. Goede afstemming en samenwerking met onze collega’s in de uitvoering is daarom een must.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride:
Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’;

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr