Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker AO/IC

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Sluit over 4 dagen
85 24 tot 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker AO/IC functioneer je als onafhankelijke kritische adviseur die meedenkt, grenzen stelt en tegenwicht biedt. Je overziet het geheel van interne en externe processen en bent in staat deze te verbinden. Je adviseert proactief, gevraagd en ongevraagd over de inrichting, bewaking en optimalisering van de interne controle en de processen automatisering en grondexploitatie. Je hebt daarvoor een duidelijke visie op intern control. Je bent analytisch, secuur, planmatig en oplossings- en resultaatgericht. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je hebt lef en humor, je gaat een stevige discussie niet uit de weg, maar je creeert ook verbinding en bent gericht op samenwerking. Je bent hands-on, neemt besluiten en je adviseert en realiseert.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Beschikbaar per uiterlijk 8 september 2025 voor 24 tot 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een direct vergelijkbare functie binnen een overheidsorganisatie;

  • Aantoonbaar beschikbaar voor de gesprekdatum van 1 september 2025 (dit wordt niet gewijzigd);

  • Een maximum uurtarief van 85 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfseconomie, accountancy en of controlling (35 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een direct vergelijkbare functie binnen een overheidsorganisatie (35 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als EDP auditor (30 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Analytisch vermogen;

  • Zelfstandig kunnen werken;

  • Accuraat en kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Het onderdeel Administratieve Organisatie/Interne Controle (AO/IC) maakt deel uit van het team Strategie Domein Dienstverlening en bestaat uit 2 vaste medewerkers. Zij werken nauw samen met de concerncontroller en de domeinmanager dienstverlening is hun leidinggevende. Binnen het team Strategie Domein Dienstverlening werken nog een aantal strategen en projectleiders.

Doel van het team is het op integrale wijze verzorgen van interne adviezen, beleidsvorming en ondersteuning van de teams op het brede gebied van bedrijfsvoering.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 7 t/m 9 maximaal en euro; €85,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur