Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inkoop Adviseur

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Sluit over 13 dagen
95 30 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

20 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als inkoopadviseur borg jij dat de inkopen die we als gemeente doen voldoen aan de behoeften van de gebruikers, rechtmatig zijn en bijdragen aan een betere wereld. Je adviseert het management en bestuur op complexe inkoopvraagstukken en het inkoopbeleid. Daarnaast zorg je er voor dat je collegas in de organisatie bekend zijn met de inkoopprocedures en ondersteund worden bij hun inkoopvraagstukken.

Werkzaamheden:

  • Je begeleidt (complexe) inkoop- en aanbestedingstrajecten
  • Je bent verantwoordelijk voor het optimale verloop van het inkoop proces in de organisatie.
  • Je bent samen met je collega inkoopadviseur verantwoordelijk voor het opstellen/bijhouden en analyseren van een spend analyse en inkoopkalender;
  • Je zorgt voor actueel inkoopbeleid
  • Je adviseert over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken aan de vakinhoudelijke collegas, management, directie en college van B&W;
  • Je werkt nauw samen met je (junior) collega inkoopadviseur en samen vormen jullie een team. Belangrijk onderdeel van jouw functie is het coachen van deze collega, zodat deze met jouw kennis en ervaring kan doorgroeien naar een zelfstandig werkende inkoopadviseur.

Resultaten:

Geen resultaten specifiek vermeld in de opdrachttekst.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Heeft een relevante inkoopopleiding m.b.t. tot wet- en regelgeving van de aanbestedingswet gevolgd.
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van inkoop en aanbesteding
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van complexe aanbestedingen (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met actualiseren en implementeren van inkoopbeleid en processen (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en ontwikkelen van (een) inkoopadviseur(s) (30 punten);

Competenties

  • flexibele en dienstverlenende werkhouding
  • legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel in het team als breder in de organisatie
  • werkt graag in een dynamische omgeving en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
  • oplossings- en resultaatgericht, communicatief sterk, analytisch en werkt vanuit een proactieve opstelling
  • kan je werk goed plannen en organiseren

Organisatie en team

Gemeente Overbetuwe is een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie. De functie is geplaatst binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken. Het team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers en is onderdeel van het domein Dienstverlening.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur