Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Privaatjurist

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 9 dagen
112 36 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent als juridisch adviseur breed inzetbaar bij diverse gebiedsontwikkelingen en andere vraagstukken binnen het taakveld. Om te komen tot resultaat zijn goede onderhandelingsvaardigheden en publiekrechtelijke kennis en kunde van belang. Je bent expert in publiekrechtelijke en privaatrechtelijke aspecten op het gebied van vastgoed, grondzaken en gebiedsontwikkeling. Je bent betrokken bij grond- en vastgoedtransacties en bij gebiedsontwikkelingen. Je levert advies en stelt de benodigde overeenkomsten op zoals intentie-, samenwerking--, en koopovereenkomsten, alsmede anterieure overeenkomsten bij particuliere initiatieven en planschadeovereenkomsten. Je bent een politiek sensitieve gesprekspartner op bestuurlijk niveau, sparringpartner voor projectleiders en collegas van betrokken domeinen en een zakelijke, professionele gesprekspartner voor externe partijen (contractpartners, makelaars, notarissen en inwoners). Je hebt geen moeite om wetten en regelgeving op de juiste manier toe te passen en te interpreteren. Je signaleert, analyseert en bent op de hoogte van vaktechnische en wettelijke ontwikkelingen en je komt met voorstellen voor beleid. Je beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden om tot een voor de gemeente zo goed mogelijk resultaat te komen.

Werkzaamheden:

  • opstellen, redigeren en adviseren en beoordelen van diverse overeenkomsten, waaronder bijvoorbeeld koop-, pacht- en huurovereenkomsten, intentie- en anterieure overeenkomsten, samenwerkingsconstructies bij ruimtelijke initiatieven, etc.
  • contacten onderhouden met collegas van diverse domeinen, contractpartners, makelaars, notarissen en inwoners & ondernemers;
  • advisering bij aan- en verkoop van gronden en grondruilingen;
  • het signaleren van juridische risicos en het proactief adviseren over mogelijke oplossingen op het gebied van grondzaken;
  • Waar nodig lever je input voor de ontwikkeling of actualisatie van beleid.
  • het adviseren van collegas en het bestuur;
  • actieve deelname aan projecten en werkgroepen, en daarbij bieden van juridisch advies en juridische ondersteuning.
  • de taken worden zelfstandig uitgevoerd binnen de kaders van de projecten waar de adviseur aan gekoppeld is en de wettelijke kaders.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur grondzaken en vastgoed binnen een gemeentelijke instelling.
  • Aantoonbare werkervaring met vastgoedrecht en privaatrechtelijke contracten binnen een gemeentelijke instelling.
  • Aantoonbare werkervaring met het onderhandelen over en het opstellen van anterieure overeenkomsten.
  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.
  • Een maximum uurtarief van 112,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en werk-werkverkeer.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je kunt goed integraal (samen) werken en afstemmingslijnen onderhouden met betrokkenen en belanghebbenden;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt juridische expertise overbrengen in begrijpelijke taal aan niet-juristen;
  • Je bent omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief;
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de een is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren. Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.

De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door in de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiele middelen en de wet- en regelgeving. Met ruim 300 collegas verdeeld over zon 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen en er net even wat meer van maken. We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 22 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 6 oktober 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 9 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur