Inkomensbegeleider

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

8 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als de inwoner ondersteuning nodig heeft op het gebied van inkomen bijstand, beoordeel jij of de inwoner hiervoor in aanmerking komt. Je bent vanaf de aanvraag tot en met de beëindiging van de inkomensondersteuning het vaste aanspreekpunt voor de inwoner.

Je herkent een complexe (hulp)vraag en schakelt de juiste partners in om, samen met de inwoner, de juiste oplossing te vinden.  Als inkomensbegeleider werk je nauw samen met de andere inkomensbegeleiders, loopbaanbegeleiders en andere collega’s. Je bewaakt de rechtmatigheid van de uitvoering van de Participatiewet. Je zorgt voor een snelle en inhoudelijk goed beargumenteerde afhandeling in rapportages en beschikkingen.

  • Je hebt oog voor detail, wat maakt dat je accuraat werkt. Je bent in staat om snel een situatie te beoordelen.

  • Je houdt overzicht in je werk en je weet goed prioriteiten aan te geven.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als inkomensbegeleider met caseloadbeheer en aanvragen;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (benoemd duidelijk waar dit opgedaan is);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen (benoem duidelijk waar dit is opgedaan in het cv);
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 1 dag fysiek aanwezigheid op locatie (benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van/met actuele wet- en regelgeving en richtlijnen omtrent de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite binnen een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren en werken aan een caseload en bijbehorende intakegesprekken (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten).

Competenties

  • Positief ingesteld;
  • Integer;
  • Accuraat, oog voor detail;
  • Leiderschap;
  • Empathisch;
  • Praktisch ingesteld, in staat om veel werk te verzetten en overzicht te houden;
  • Zelfstandig;
  • Flexibel;
  • Collegiaal;
  • Goede mondeling en schriftelijke communicatievaardigheden.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.

Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.

De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.

Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.

We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, minimaal 1 dag per week op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur