Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
7 nov 2025Als BAG-beheerder ben je verantwoordelijk voor het bijwerken, controleren en beheren van adres- en gebouwgegevens.
De taken die daarbij horen zijn als volgt:
Primaire aanspreekpunt voor de BAG-registratie;
Administratief gegevensbeheer i.r.t. de BAG, zoals:
registratie van nieuwe objecten n.a.v. vergunningverlening en nieuwbouw;
wijzigen van bestaande objecten n.a.v. mutaties zoals verbouw en sloop;
verwerken van terugmeldingen vanuit andere (basis)registraties, zoals WOZ en BGT;
verwijderen/archiveren van oude objecten.
Kwaliteitscontrole op BAG-gegevens, zoals:
opsporen en oplossen van onjuistheden of verschillen in de BAG, waarbij je put uit verschillende bronnen om deze tevinden (andere (basis)registraties, mutatiesignaleringen, kwaliteitsdashboard enz.);
zorgdragen dat de kwaliteit van de BAG continu verbetert i.r.t. het kwaliteitsdashboard;
Zorgdragen voor de tijdige en adequate toelevering naar de landelijke voorziening (LV BAG);
Periodiek verantwoorden over de gegevenskwaliteit in de BAG (intern rapporteren, maar ook deelname aan de jaarlijkse ENSIA-ronde).
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
Minimaal 1 jaar relevante werkervaring als BAG beheerder bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet bag) (benoem duidelijk in cv).
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als BAG beheerder bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met Key2BAG (benoem duidelijk in cv);
Aantoonbare werkervaring met aanverwante processen die leiden tot BAG mutaties en basisregistraties BRP, WOZ en BGT;
Aantoonbare werkervaring met het intekenen van geometrie met behulp van AutoCAD.
Je bent zelfstandig en kunt initiatief nemen, waarbij je altijd de juiste afstemming om je heen zoekt;
Aandacht voor kwaliteit en accuratesse, je hebt oog voor detail
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Klantgericht
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Assertiviteit
Besluitvaardigheid
Kritisch
Analyserend vermogen
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Externe administratieve broker. De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Opties verlenging
2 x 3 maand(en)
Fee Externe administratieve broker
Externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).