Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Berkelland
Logo van Gemeente Berkelland

Teamleider voor de teams Dienstverlening omgeving A en B

Gemeente Berkelland

Marktstraat 1, 7271 AX Borculo, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 nov 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Berkelland is volop in ontwikkeling. We werken samen aan een Mooi Wark organisatie waar we ons ambtelijk vakmanschap optimaal benutten om zo de kwaliteit van onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers blijvend aan te passen aan veranderende omstandigheden. De huidige managementstructuur wijzigt: de rol en functie van het Concern Managementteam verandert en we voegen elf teamleiders toe. Samen met de nieuwe teamleiders werken we met input vanuit de teams aan de nieuwe organisatiestructuur. Niet alleen zal de structuur het verschil gaan maken, dat doet het geheel van inzet van mensen en nieuwe afspraken. Ben jij de daadkrachtige teamleider die zowel mens- als resultaatgericht is en meebouwt aan de doorontwikkeling van onze organisatie? Kom dan bij ons, want er is werk aan de winkel!

Wat ga je doen?

De functie is zeker uitdagend en dynamisch te noemen. We bieden je een kans een belangrijke bijdrage te leveren aan de (door)ontwikkeling van de organisatie, teams en medewerkers. Samen met je collega-teamleiders, het CMT en je teams bouw je aan de Mooi Wark organisatie waar we samen werken aan de opgaven voor de inwoners, ondernemers, gemeenteraad en college. Je werkt aan de professionalisering en ontwikkeling van de teams en medewerkers, waarbij je niet alleen oog hebt voor het in gang zetten van ontwikkelingen, maar ook het borgen daarvan. Jij zorgt dat zaken worden vastgelegd en ingebed in de organisatie. Jij waakt ervoor dat ingezette ontwikkeling onderdeel worden van het dagelijks handelen van medewerkers. Je geeft integraal leiding aan de teams Dienstverlening omgeving A en B en draagt zorg voor het realiseren van inhoudelijke doelstellingen en resultaten. Je brengt hierbij focus en prioriteiten aan en stimuleert teamleden om eigenaarschap te tonen en verantwoordelijkheid te nemen. Je adviseert over team- en focusbrede vraagstukken en houdt hierbij de concerngedachte in het oog. Je voert overleg met de concernmanager, programmamanager en portefeuillehouders over de voortgang en prioritering van de werkzaamheden van het team. Daarbij ben je steeds op zoek naar het aanbrengen van een goede balans tussen de bestuurlijke ambities en hetgeen dat het team kan leveren.

Over de teams: Team Dienstverlening omgeving A en B

Het team Dienstverlening omgeving A bestaat uit 12 medewerkers en het team omgeving B uit 29 (tijdelijke) medewerkers waar vanuit diverse disciplines zoals, toezicht & handhaving, frontoffice bouwen, juridische medewerkers en administratief medewerkers, vergunningverlening en ruimtelijke ontwikkeling. Onze belangrijkste werkzaamheden: opstellen van omgevingsplannen; ondersteuning, advisering voor aspect stedenbouw; beoordelen van aanvragen om omgevingsvergunning; informatie verstrekken met betrekking tot Omgevingswet aspecten; juridische ondersteunen op het gebied van toezicht als vergunningverlening en daarbij vertegenwoordiging in bezwaar en beroepsprocedures; toezicht op naleving verleende omgevingsvergunningen en het gebruik van gebouwen en terreinen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor 32 tot 36 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Een maximum uurtarief van 135 euro exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee externe administratieve broker.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 50 kilometer van Borculo (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare afgeronde managementopleidingen, -trainingen en/of -cursussen
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Je bent als teamleider stevig, open en een kritische gesprekspartner.
  • Je vindt het belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren en om van betekenis te kunnen zijn voor inwoners van de gemeente Berkelland.
  • Je bent in staat om enerzijds kaders te stellen, resultaten te benoemen en grenzen aan te geven en anderzijds in vertrouwen te delegeren, los te laten en medewerkers te laten groeien.
  • Je bent oprecht geinteresseerd in de medewerkers en aandacht en waardering staan bij jou hoog in het vaandel.
  • Je weet medewerkers te inspireren en weet hoe zij met bevlogenheid en plezier hun werk kunnen doen en zich dagelijks met enthousiasme inzetten voor onze inwoners en ondernemers.
  • Een zakelijke/bedrijfsmatige instelling past jou dus goed.
  • Een daadkrachtige aanpak; je houdt van doorpakken en laat zaken niet op hun beloop. Je bent doortastend en gericht op besluitvorming.
  • Duidelijkheid; je zorgt voor gezamenlijkheid en duidelijkheid in het team. Je bent duidelijk in wat je van anderen verwacht en wat zij van jou mogen verwachten.
  • Organisatietalent; je weet doelen en prioriteiten te stellen.

Organisatie en team

Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact en werkt samen met nuchtere en gezellige collegas. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer? Bij ons ervaar je ruimte Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving. Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je prive- en werkleven in balans zijn. Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je echt zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker! Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek. Betrokken, behulpzaam en bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

Over de teams: Team Dienstverlening omgeving A en B

Het team Dienstverlening omgeving A bestaat uit 12 medewerkers en het team omgeving B uit 29 (tijdelijke) medewerkers waar vanuit diverse disciplines zoals, toezicht & handhaving, frontoffice bouwen, juridische medewerkers en administratief medewerkers, vergunningverlening en ruimtelijke ontwikkeling.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Berkelland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Berkelland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker
Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr