Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider aanbesteding telefonie

Raadhuislaan 2, 5341 GM Oss, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
175 8 Noord-Brabant

Begindatum:

17 jul 2022

Einddatum:

30 dec 2022

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

14 jun 2022

We hebben bij de gemeente Oss de kans te kijken naar alle nieuwe mogelijkheden die de wereld van communicatie, toegespitst op telefonie, ons heeft te bieden. Wat vroeger opgesloten zat in simpelweg een telefooncentrale, en toestellen op de werkvloer, met een ontwikkelende vorm van klantbegeleiding is nu een veel grotere wereld van mogelijkheden geworden. Maar ook complexer.

Omnichannel heeft zijn intrede gedaan in de publieke dienstverlening De behoefte aan maximale ondersteuning in het proces van klantbegeleiding neemt steeds meer toe. Telefonie is één van de kanalen die onderdeel is van de Omnichannel strategie. We streven een naadloze dienstverlening na, waardoor deze kanalen steeds meer met elkaar verweven raken.

De kans die we nu hebben, is deze verwevenheid en mogelijkheden van nu, naar de toekomst kijkend, in te zetten om de dienstverlening optimaal te ondersteunen. Ook de recente ontwikkelingen naast de telefonie geven noodzaak integraal te blijven kijken.

Daarom zijn we op zoek naar een projectleider die aan de slag gaat met het opstellen van een pakket van eisen en wensen. Hierin  onderzoek je hoe we alle technische mogelijkheden maximaal kunnen benutten in lijn met de ambities van de gemeente Oss. Zo moet er bij deze verkenning ook worden meegenomen  of- en wat GT Connect (VNG) ons heeft te bieden en moet er in ieder geval een afweging voor deze service worden geformuleerd.

Om onze realisatiekracht tijdelijk te vergroten, zijn wij op zoek naar een projectleider die projecten tot een goed resultaat weet te brengen. Je adviseert jouw opdrachtgever. Je weet de vraag achter de vraag te achterhalen. Je bent kritisch en zoekt altijd naar de beste oplossing. En die komt lang niet altijd overeen met wat je opdrachtgever in gedachten heeft.

Wanneer een plan tot uitvoering komt, maak jij het projectplan en doet een voorstel voor de projectorganisatie. Jij hebt de dagelijkse leiding over het project waarbij je de systematiek van het projectmatig werken van Oss gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor de communicatie over het project en weet technische complexiteit te vertalen naar een begrijpelijk verhaal.

Kandidaatomschrijving

De projectleider telefonie heeft in eerste instantie een specifieke opdracht gericht op het opstellen van het Programma Van Eisen (PVE) en wensen telefonie. De gemeente stapt over op een nieuwe telefonie oplossing die gebaseerd is op Cloud technologie en een sterke integratie met Microsoft 365 producten.

De projectleider:

  • heeft ervaring met minimaal 2 telefonie implementatietrajecten binnen de gemeentelijke overheid over de afgelopen 3 jaar;
  • heeft bewezen ervaring met het opstellen en beoordelen van de PVE t.b.v. (EU) aanbestedingen (programma van eisen, selectie – en gunningscriteria, beoordelingsmatrix);
  • kennis van (gecertificeerd) projectmanagement, methodieken en standaarden als bijvoorbeeld IPMA, Prince2, Agile/Scrum, PMC (in Oss toegepast);
  • actuele kennis van informatiemanagement, -architectuur en ICT-omgevingen binnen de gemeentelijke overheid; 
  • ambitieuze en energieke aanpakker;
  • proactieve, inventieve, flexibele, oplossings- en resultaatgerichte houding.

De projectleider telefonie heeft in eerste instantie een specifieke opdracht gericht op het opstellen van het Programma Van Eisen (PVE) en wensen telefonie. De gemeente stapt over op een nieuwe telefonie oplossing die gebaseerd is op Cloud technologie en een sterke integratie met Microsoft 365 producten.


De projectleider:
 

  • heeft ervaring met minimaal 2 telefonie implementatietrajecten binnen de gemeentelijke overheid over de afgelopen 3 jaar;
  • heeft bewezen ervaring met het opstellen en beoordelen van de PVE t.b.v. (EU) aanbestedingen (programma van eisen, selectie – en gunningscriteria, beoordelingsmatrix);
  • kennis van (gecertificeerd) projectmanagement, methodieken en standaarden als bijvoorbeeld IPMA, Prince2, Agile/Scrum, PMC (in Oss toegepast);
  • actuele kennis van informatiemanagement, -architectuur en ICT-omgevingen binnen de gemeentelijke overheid; 
  • ambitieuze en energieke aanpakker;
  • proactieve, inventieve, flexibele, oplossings- en resultaatgerichte houding;


Competenties

Je staat voor resultaat en doet er alles aan om dit met je projectteam te bereiken. Je wordt gewaardeerd om je flexibiliteit en inzet maar verliest het doel niet uit het oog. Je bent expert binnen het telecommunicatie domein binnen de gemeentelijke overheid. Deze expertise gebruik je in de interactie met de verschillende stakeholders en bij het schakelen tussen de verschillende niveaus. Verder heb je een hands-on mentaliteit en kun je goed samenwerken.

De projectleider:

  • heeft zowel technische als functionele expertise in huis om als adviseur toegevoegde waarde te bieden in telefonietrajecten met grote complexiteit en verschillende stakeholders & belanghebbenden;
  • heeft bewezen ervaring met het in kaart brengen van gewenste functionaliteiten m.b.t. kantoortelefonie incl. klantcontactcenter omgevingen;
  • heeft kennis van Microsoft 365 producten in het bijzonder Microsoft Teams;
  • heeft Omnichannel expertise, oog voor inzet van digitale kanalen als  Live chat, website, e-mail, videobellen en mogelijke inzet van Socials als Twitter en Facebook;
  • heeft kennis van –ervaring met landelijke (VNG) standaarden als GT Vast, GT Connect, GGI veilig);
  • heeft kennis van Microsoft 365 E5 licenties en mogelijkheden t.a.v. telefonie (Phone systems);
kan (samen met het team) voorstellen van leveranciers inhoudelijk beoordelen op basis van expertise en kennis binnen het telecom domein.

Toelichting op rooster

Minimaal 8, maximaal 16 uur per week Afhankelijk van de fase het project

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.