Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
28 - 36Publicatiedatum:
4 jul 2025Wij zoeken, vanwege een vacature, een tijdelijke Beleidsadviseur P&O die de verschillende beleids-thema's binnen het brede vakgebied van P&O aanpakt en beleid ontwikkelt dat in de praktijk werkt.
De belangrijkste beleids-thema's voor deze opdracht zijn:
Strategisch Personeelsbeleid.
Prestatiemanagement en implementatie van een gesprekscyclus
MSP (Managed Service Provider). Doelstelling is om regionale aanbestedingen van inhuur van derden bij een partij onder te brengen.
Het in balans brengen van in te huren personeel alsmede dat van te werven eigen personeel (omgang moeilijk vervulbare vacatures, eventuele aanpassingen beloningsbeleid).
Kandidaat beschikt over een aan het vakgebied P&O te relateren WO opleiding. Dit blijkt uit het CV.
Kandidaat heeft vergelijkbare functie(s) vervuld binnen gemeentelijke overheden. Dit blijkt uit het CV.
Kandidaat is fysiek beschikbaar op het geplande interview moment. Dit wordt door kandidaat aangegeven.
Kandidaat kan starten op het aangegeven aanvangsmoment en is tevens beschikbaar voor minimaal 28 uur per week gedurende de lengte van de opdracht. Dit blijkt uit de aan te leveren documentatie.
Prijs - Weging: 20 %
Ervaring beleidsadvisering vakgebied P&O/HRM - Weging: 40 %
Uit CV of in een aparte bijlage blijkt dat kandidaat ervaring heeft met P&O Beleidsadvisering.
Aangetoond wordt voor welke P&O onderwerpen/aandachtsgebieden beleidsadviezen zijn opgepakt.
Wat de aanpak was (procesmatig), welke doelen zijn bereikt en hoe deze zijn bereikt.
Kandidaat heeft minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring in een vergelijkbare rol. Deze ervaring is opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit CV.
3 tot 5 jaar ervaring (5 %)
5 tot 8 jaar ervaring (10 %)
Meer dan 8 jaar ervaring (15 %)
Interview - Weging: 25 %
Communicatie:
Duidelijk en overtuigend kunnen verwoorden van HR-thema's en vooral beleidsadvisering.
Kandidaat zoekt de verbinding en denkt graag mee.
Samenwerking:
Soepel schakelen tussen belanghebbenden en het verbinden van verschillende belangen.
Is een verbinder die makkelijk samenwerkt met verschillende afdelingen en mensen mee krijgt in veranderingen.
Advies vaardigheden:
Aantoonbare ervaring en aanpak bij onderwerp analyse, opstellen beleid en implementatie onderbouwd met relevante casuïstiek.
Je bent analytisch sterk, je werkt planmatige en bovenal ben je daadkrachtig en maak je impact op je omgeving. M.a.w. je krijgt je zaken voor elkaar.
Aansluiting bij onze organisatie.
Onze gemeente is een groeigemeente met een uitdagende ambitie. De afdeling P&O speelt hierin een cruciale rol. Dit door strategisch personeelsbeleid te ontwikkelen en de basis op orde te brengen binnen HR-processen en -systemen. De komende 1,5 jaar willen we concrete resultaten boeken die bijdragen aan onze ambities voor 2025 en 2026.
De interviews vinden plaats op 23 en 24 juli op het gemeentehuis te Oss.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Optie verlenging: 4 x 3 maanden
Aanleveren na gunning
VOG (NP) < 3 maanden