Logo van Gemeente Opsterland
Logo van Gemeente Opsterland

Facilitair adviseur

Hoofdstraat 82, 9244 CR Beetsterzwaag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

24 feb 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

We zijn op zoek naar een nieuwe, vaste facilitair adviseur. Tot we de juiste kandidaat gevonden hebben, is er tijdelijke ondersteuning nodig. Als facilitair adviseur bij gemeente Opsterland adviseer je het management over alles wat met facilitaire zaken te maken heeft. Van de inrichting van werkplekken tot technische applicaties en van de koffieapparaten tot de toiletartikelen. Je bent niet alleen het centrale aanspreekpunt voor de organisatie als het op facilitaire zaken aankomt, maar onderzoekt ook nieuwe mogelijkheden en maakt duidelijke afspraken met leveranciers en externe partijen. Dat betekent dat je ook betrokken bent bij (grotere) inkooptrajecten en een rol hebt in het contractmanagement. Ook de facturenadministratie, waarbij je o.a. facturen langs de gemaakte contractafspraken legt en zorgt dat deze goed geboekt worden, maakt een belangrijk onderdeel uit van je taken. Daarnaast stuur je collegas van facilitair aan op operationeel vlak en werk je nauw samen met de gebouwenbeheerder en collegas van IT. Je maakt besluiten op basis van feiten en laat je niet leiden door wat anderen van jou vinden. Mogelijk starten we in 2027 met de verbouwing van het gemeentehuis. Het kan zijn dat er in de voorbereiding hiervan ook al wat zaken van jou gevraagd worden, bijvoorbeeld voor wat betreft advisering over facilitaire uitgangspunten en het onderzoeken van praktische voorzieningen. Ook werk je aan het schrijven en vaststellen van beleid rondom facilitaire zaken, zoals het devicebeleid en een fysiek toegangsbeleid.

Verantwoordelijkheden

Zie boven

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Drie jaar ervaring in een soortgelijke functie

  • Afgeronde HBO opleiding

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 24 november tot en met 23 februari 2026 voor 24-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Wensen en competenties

Wensen

  • Opleiding op facilitair gebied

  • Ervaring met inkooptrajecten

Competenties

  • Samenwerkingsgericht

  • Zelfstandigheid

  • Analytisch

  • Resultaatgericht

  • Pragmatisch

  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden

Organisatie en team

Als facilitair adviseur bij gemeente Opsterland adviseer je het management over alles wat met facilitaire zaken te maken heeft. Daarnaast stuur je collegas van facilitair aan op operationeel vlak en werk je nauw samen met de gebouwenbeheerder en collegas van IT.

Gespreksinformatie

Het interview

Als Inschrijver in de top x [invullen aantal] is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen
terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Opsterland.

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.
Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Opsterland.

Bezwaar
Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van de Gemeente Opsterland, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank . In het belang van een snelle en goede
voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om per e-mail via de Gemeente Opsterland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.

Door het uitbrengen van een offerte gaat elke leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal
leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de leverancier, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de Gemeente Opsterland verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Meer informatie

Optie tot verlenging: Ja, 2 x 3 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.