Klantmanager Inkomen

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
78 36 Noord-Brabant

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Oosterhout heeft ambities voor 2030. Eén van die ambities is een arbeidsmarkt die inwoners en ondernemers kansen biedt. Als Klantmanager Participatie houd jij je bezig met het begeleiden en ondersteunen van inwoners op hun weg naar actieve deelname aan de maatschappij.

Samen bekijk je wat in de persoonlijke situatie haalbaar, wenselijk of nodig is. Waarbij je het leuk vindt om de inwoners uit te dagen om snel weer uitkeringsonafhankelijk te worden. Dit doe je in samenwerking met de inwoners, ketenpartners en je collega’s. Zo krijgen we meer voor elkaar!

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je voert gesprekken met inwoners waarbij je hun situatie breed in kaart brengt en kunt inwoners begeleiden in hun ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Hierbij kijk je met een brede blik (denk aan Jeugd, WMO, schuldhulpverlening en veiligheid) naar de inwoner;

  • Je beheert een eigen caseload;

  • Je screent de aanvragen levensonderhoud en draagt zorg voor de verwerking hiervan;

  • Aanvragen bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet handel je zelfstandig af;

  • Je voert diverse minimaregelingen uit, je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, je verwerkt beëindigingen, mutaties en je beoordeelt en besluit over maatregelen en boetes;

  • Je beoordeelt de participatiemogelijkheden van de inwoner en samen met de inwoner bepaal je de te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie;

  • Je draait mee bij onze integrale front office waar de vragen van inwoners binnen komen.

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding en je hebt werkervaring als klantmanager;

  • Je hebt kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;

  • Je bent een verbinder en ruimdenkend en weet, in het belang van de inwoner, professionals bij elkaar te brengen (casusregie);

  • Je durft creatieve oplossingen voor te stellen en daarin een besluit te nemen;

  • Je wilt jezelf graag verder ontwikkelen in kennis van de Jeugdwet en WMO;

  • Uitkeringsgerechtigden benader je vanuit vertrouwen en je handelt vanuit mogelijkheden met als doel het vergroten van de zelfstandigheid van inwoners;

  • Je bent een open persoonlijkheid, beschikt over zeer goede coachende vaardigheden en hebt een scherp oog voor een goede kwaliteit;

  • In een hectische omgeving gedij je goed en weet je goed het hoofd koel te houden. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden.

Eisen

  • De kandidaat heeft ervaring in het zelfstandig draaien van een caseload. Een caseload waar alle werkzaamheden in terugkomen. Denk hierbij aan een aanvraag voor een uitkering t/m beëindiging;

  • Het maximum tarief is € 78 per uur;

  • Kandidaat heeft kennis en ervaring in het werken met de SSD;

  • De gemeente Oosterhout behoudt zich het recht voor om, in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de aangeboden kandidaat, één of meerdere referenties te verifiëren.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding HBO, bij voorkeur de opleiding participatiewet. Dit moet blijken uit de CV;

    • Ja, HBO opleiding, participatie (10 Punten)

    • Ja, HBO opleiding, andere richting (4 Punten)

    • Nee, geen HBO opleiding (0 Punten)

  • Kandidaat heeft 1 - 5 jaar werkervaring als klantmanager (inkomen). Dit blijkt uit het CV;

    • 0-1 jaar werkervaring in soortgelijke functie. (0 Punten)

    • 1-3 jaar werkervaring in soortgelijke functie. (2 Punten)

    • 3-5 jaar werkervaring in soortgelijke functie. (4 Punten)

  • Kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

    • 0-1 jaar gemeentelijke werkervaring (0 Punten)

    • 1-3 jaar gemeentelijke werkervaring (2 Punten)

    • 3-5 jaar gemeentelijke werkervaring (4 Punten)

  • De kandidaat is woonachtig binnen een straal van 50 kilometer vanuit Oosterhout;
    4p

  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld);

    • Past goed binnen het team (10 Punten)

    • Past binnen het team, maar er zijn kandidaten die beter passen (5 Punten)

    • Past wat minder goed in het team (2 Punten)

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    14p

Competenties

Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld):
10p

  • Communicatief vaardig

  • Stressbestendig

  • Creatief

  • Ambitieus

  • Integer

  • Zelfstandig

  • Klantgericht

  • Extern Georiënteerd

  • Resultaatgericht

  • Verbindend

  • Ondernemend

Organisatie en team

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega's, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega's biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

VOG
De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG. Bij aanlevering mag de VOG niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG aangevraagd te worden door de leverancier.

Aanvullend

  • Aanleveren van een VOG verklaring is verplicht;

  • Thuiswerken in overleg (twee dagen aanwezigheid op kantoor is gewenst);

  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure;

  • De functie is bij de Gemeente Oosterhout ingeschaald in schaal 9 Van de CAO Gemeenten.

ZZP
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur