Medewerker openbare ruimte: aandachtgebied beheer wegen en verlichting

Raadhuisplein 1, 8131 BN Wijhe, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een deskundige en betrokken professional met hart voor techniek? Wil jij je inzetten voor een duurzame en leefbare woonomgeving waarin mensen zich veilig kunnen verplaatsen, wonen, werken en recreeren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze gemeente zoeken wij een proactieve en oplossingsgerichte beheerder voor het aandachtsgebied wegen en verlichting. Iemand die nieuwsgierig is naar hoe de hazen lopen zowel ondergronds als boven tafel en pas stopt als het lampje daadwerkelijk gaat branden.

Voor ons team Beheer Openbare Ruimte zoeken wij een: Medewerker openbare ruimte: aandachtsgebied beheer wegen en verlichting voor 32 - 36 uur per week.

Opdracht omschrijving

Als medewerker openbare ruimte voer je de regie op het dagelijkse beheer van de verharde oppervlakten in de leefomgeving, de openbare verlichting en de nodige bruggen in onze gemeente. Samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer werken jullie aan een goede en veilige bereikbaarheid. Waar de senior medewerker mobiliteit en verkeer zich bezighoudt met de beleidsmatige facetten, focus jij je op de realisatie.

Je neemt initiatieven om planmatig integrale onderhoudsprojecten op te starten en daarin te participeren. Het gaat hierbij om onderhoud van wegen, straten, stoepen, bruggen en openbare verlichting. In deze onderhoudsprojecten worden tevens verkeerskundige aanpassingen meegenomen. Daarnaast adviseer en spar je met collega's over technische realisatie, planningen en beheer en onderhoud. Analyses van meldingen, tekeningen en geo-applicaties zijn hiervoor een basis evenals je onderbuikgevoel en kennis en ervaring.

Naast de technische aspecten van je aandachtsgebied heb je oog voor hoe de openbare ruimte wordt beleefd en gebruikt. Hierbij kijk je altijd vanuit het grotere geheel. Met je technisch inzicht kom je dan tot oplossingen passend bij het betreffende gebied en omgeving.

Jouw taken:

  • Je beheert het areaal met behulp van de diverse beheersystemen, Obsurv, GEO-web en Gis-oplossingen.

  • Je gebruikt de data om je beheer telkens slimmer uit te voeren en hanteert hierbij principes van assetbeheer.

  • In de beheertoets geef je jouw advies over ontwerp- en reconstructieplannen.

  • Je beheert de contracten en budgetten en voert directie over de contractwerkzaamheden.

  • Je brengt de technische staat van verhardingen, verlichting en bruggen in beeld en stelt beheerprogramma's op.

  • Je vertaalt, samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer, beleidsplannen en verkeersplannen naar concrete realisatie-opdrachten.

  • Je hebt contacten met inwoners, bedrijven en andere overheidsinstanties in het vakgebied.

  • Je controleert vergunningaanvragen (aanleg kabels en leidingen).

Eisen

  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van techniek of bouwkunde;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van mobiliteit en verkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1 jaar periode kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;

  • Aantoonbare ervaring met diverse beheersystemen, Obsurv, GEO-web en Gis-oplossingen;

  • Aantoonbare ervaring met het controleren/verwerken van vergunningaanvragen op het gebied van kabels en leidingen;

  • Aantoonbare ervaring met contacten met inwoners, bedrijven en andere overheidsinstanties in het vakgebied;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare ruimte bij een gemeente;

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en geeft toelichting waaruit blijkt dat de kandidaat kan schakelen tussen beleid, beheer en uitvoering. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Competenties

  • Planmatig werken

  • Nauwkeurig

  • Technische informatie begrijpelijk kunnen vertalen

  • Communicatief vaardig

  • Zelfstandig

  • Samenwerkingsgericht

Organisatie en team

Het team Beheer Openbare Ruimte zorgt ervoor dat alle inwoners binnen de gemeente zich veilig kunnen verplaatsen, wonen, werken en recreëren in een groene omgeving. Ze zorgen ervoor dat de inwoners hun voeten drooghouden en dat de riolering functioneert. In een enthousiast en compact team van twaalf medewerkers ben je, samen met je medeteamleden integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte volgens principes van IBOR en Assetbeheer. Jij hebt hierin de taak van beheerder wegen en verlichting. Je werkt hierin nauw samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer, de ondersteuner beheer openbare ruimte.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025 de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur