Logo van Gemeente Oldebroek
Logo van Gemeente Oldebroek

Teamleider Participatie

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij de motor achter inhoudelijke en procesmatige vooruitgang?
De maatschappelijke opgaven in het sociaal domein zijn complex. Om hier succesvol op in te spelen, is een Teamleider nodig die verder kijkt dan aansturing alleen. Wij zoeken een gedreven professional die een grondige kennis heeft van de inhoud en de processen binnen de clusters Inkomen, Werk, Inburgering en de Uitkeringsadministratie. Iemand die continu zoekt naar mogelijkheden om te verbeteren en de uitvoering naar een hoger niveau te tillen.

Jouw expertise op het gebied van uitkerings- en inburgeringsprocessen is de basis voor de ontwikkeling van je team. Met een scherp oog voor detail en een visie op continue verbetering, optimaliseer je de bedrijfsvoering en verbind je de verschillende clusters. Je vertaalt strategische doelen naar tastbare resultaten, begeleidt je team naar een hoger niveau en bouwt mee aan de samenwerking met de H2O gemeenten. Hierbij lever je niet alleen sturing, maar ben je ook de aanjager voor proces- en kwaliteitsverbetering.

Jouw missie

Als Teamleider Participatie ben jij de verbindende schakel die ervoor zorgt dat de uitvoerende teams de beste resultaten boeken.

Je bent:

  • Inhoudelijk leider: Je hebt diepgaande kennis van de uitkerings- en inburgeringsregelingen en de bedrijfsvoering. Deze kennis zet je in om je team te coachen, te motiveren en de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren.

  • Procesarchitect: Je analyseert bestaande processen en identificeert verbeterpunten. Door jouw inzicht vertaal je strategische doelen naar concrete, operationele verbeterplannen.

  • Strategisch partner: Je werkt nauw samen met de teamleider Zorg en Ondersteuning, de afdelingsmanager en de programmamanager om beleid en uitvoering naadloos op elkaar af te stemmen.

  • Verbinder: Je creëert draagvlak en zorgt voor een integrale werkwijze binnen het sociaal team. Ook sta je aan de lat voor de samenwerking met de H2O gemeenten op het gebied van de uitkeringsadministratie.

  • Aanjager van ontwikkeling: Je stimuleert niet alleen de ontwikkeling van je team, maar ook van het vakmanschap van de kwaliteitsmedewerkers.

Een greep uit jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de totale bedrijfsvoering van jouw team: personeel (HR), informatievoorziening, organisatie, financiën (budgetverantwoordelijk), automatisering, communicatie en huisvesting;

  • Je vertaalt de strategische doelen naar tactische en operationele doelen en resultaten, met de focus op proces- en kwaliteitsverbetering;

  • Je werkt nauw samen met de afdelingsmanager Samenleving en de programmamanager Sociaal Domein en zorgt voor een goede afstemming en samenwerking tussen beleid en uitvoering;

  • Je vervult een opdrachtgeversrol naar de adviseur gegevensmanagement en kwaliteitsmedewerkers binnen jouw team en draagt bij aan de ontwikkeling van het vak en rol van kwaliteitsmedewerker;

  • Je draagt zorg voor en bevordert het integraal werken;

  • De H2O gemeenten; Heerde, Hattem en Oldebroek hebben een samenwerking op de uitkeringsadministratie (UA). Hiervoor ontwikkel, implementeer en bewaak je de uitvoering van het bedrijfsplan UA, zorgt voor afstemming binnen het MT UA en met Hattem en Heerde en bent voorzitter van het MT UA.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van uitkerings- en inburgeringsprocessen bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente;

  • Een zelfgeschreven motivatie op de resultaten en procesverbeteringen die bereikt zijn in een vergelijkbare functie;

  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkeling en implementatie Uitkerings Administratie (UA) bij een gemeente.

Competenties

  • Overzicht en organisatorisch vermogen: Het proces overzien en structuur aanbrengen.

  • Empathie: Zich inleven in de behoeften en motivaties van teamleden.

  • Evenwichtig: kalm en beheerst, ook in stressvolle situaties.

  • Communicatief: Actief luisteren, helder communiceren en anderen overtuigen.

  • Proactief: initiatief nemen, anticiperen op toekomstige situaties en kansen zien.

Organisatie en team

Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands

  • minimaal 2 referenties

Opties verlenging

3 x 2 maand(en)

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Aanvullend

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr