Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Planning & Control

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 36 Groningen

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

In deze functie draag je bij aan de inrichting en uitvoering van de interne controles en zorg je ervoor dat de organisatie voldoet aan de geldende wettelijke kaders. Je hebt een belangrijke rol in het proces van de rechtmatigheidsverantwoording en in de verschillende P&C producten. Daarbij ben je de spil in de driehoek tussen de teams, het management en de accountant. Samen met collegas en teammanagers bespreek je en evalueer je processen om een kwaliteitsverbetering te realiseren. Hierbij leg je uit waar de risicos liggen en denk je mee over praktische oplossingen. Je werkt volgens het interne controleplan dat je samen met je collegas van het team Kwaliteit en Control opstelt. Daarbij help je processen en risicoanalyses in kaart te brengen en te verbeteren. Regelmatig voer je interne controles uit, waarbij je nauw samenwerkt met proceseigenaren. Samen zoeken jullie naar manieren om processen te optimaliseren en leg je deze duidelijk vast. Je houdt het overzicht op actie- en verbeterpunten die voortkomen uit de controles en zorgt dat deze worden opgevolgd. Daarnaast werk je nauw samen met het (sub)team Financien bij verschillende P&C producten, waarbij de nadruk ligt op het jaarrekeningproces. Hierin ben je een aanspreekpunt voor de controlerend accountant samen met financieel adviseurs en de teammanager K&C.

Jouw werkzaamheden

  • Opstellen en uitvoeren van het controleplan en bijbehorende interne controles.
  • Bewaken van opvolging van actiepunten voortvloeiend uit deze controles;
  • Samenwerken met proceseigenaren om processen te evalueren en te optimaliseren.
  • Daarbij identificeren van risicos en meedenken over praktische oplossingen;
  • Uitvoeren van de werkzaamheden ten behoeve van de rechtmatigheidsverantwoording;
  • Uitvoeren van werkzaamheden ten behoeve van de P&C producten, in nauwe samenwerking met het team financien;
  • Aanspreekpunt voor de accountant tijdens de interim controle en het jaarrekeningproces.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting, bijvoorbeeld accountancy of bedrijfseconomie.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Dit blijkt uit het cv.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving zoals verslaggevingsvoorschriften, bijvoorbeeld BBV voorschriften.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring bij de lokale overheid.

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Zelfstandigheid.
  • Productiviteit.
  • Accuratie.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De interviewplanning is nader te bepalen. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht. Weging: 20 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie: Andere diensten. CPV code: 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur