Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Allround Handhavingsjurist

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 12 dagen
0 36 Flevoland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Heb je zin om met uitdagende juridische onderwerpen aan de slag te gaan voor de gemeente Noordoostpolder bij het cluster Leefomgeving? Samen met betrokken collegas en partners? Bij ons liggen er volop kansen om met jouw juridische kennis van toegevoegde waarde te zijn en jezelf te blijven professionaliseren.

Wat ga je doen?

  • Als handhavingsjurist houd je je bezig met het (procedureel) beoordelen van handhavingsverzoeken, klachten en bezwaarschriften.
  • Je bent verantwoordelijk voor proces- en kwaliteitsverbetering van het juridische handhavingsproces.
  • Daarbij adviseer je over diverse juridische vraagstukken op het terrein van omgevingsrecht.
  • Je houdt je verder bezig met werkzaamheden zoals: behandelen en begeleiden van handhavingsprocedures;
  • opstellen van brieven over (complexe) handhavingszaken en het maken van aanschrijvingen in het kader van de Omgevingswet;
  • adviseren en vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepszaken;
  • adviseren over te nemen bestuursrechtelijke stappen die voortvloeien uit regelgeving en het handhavingsbeleid;
  • adviseren over invorderen bestuurlijke geldschulden;
  • behandelen van klachten van burgers en ondernemers;
  • fungeren als vraagbaak als het gaat om regelgeving en om bestuursrechtelijk optreden.

Eisen

Eisen

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding Nederlands Recht, bij voorkeur met specialisatie bestuursrecht of omgevingsrecht.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante aantoonbare werkervaring en actuele kennis van de Omgevingswet.
  • Zo snel mogelijk inzetbaar voor minimaal 32 uur per week en minimaal 6 maanden.
  • Ervaring binnen gemeenten / omgevingsdiensten: bekendheid met de bestuurlijke context.
  • Ervaring met bestuursrechtelijke handhaving: zoals dwangsommen, bestuursdwang, bezwaar- en beroepsprocedures.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je kunt goed integraal (samen)werken en afstemmingslijnen onderhouden met betrokkenen en belanghebbenden.
  • Je denkt in mogelijkheden, je werkt oplossingsgericht en je durft beslissingen te nemen.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt juridische expertise overbrengen in begrijpelijke taal aan niet-juristen.
  • Je bent omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief.
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

Organisatie en team

Algemene informatie

Als allround handhavingsjurist kom je te werken in het cluster Leefomgeving. Dit cluster bestaat uit verschillende onderdelen: Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Ruimtelijke Ordening. Samen met de boas, collegas van Openbare Orde en Veiligheid, en vergunningenverleners zorg jij ervoor dat regels worden nageleefd en dat inwoners weten waar ze aan toe zijn.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op vrijdag 31-10-2025.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het gesprek toetsen wij op de gevraagde kennis, competenties en werkervaring.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur