Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Inburgering

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 32 - 36 upw Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

We werken vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt, kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen. Met de komst van de nieuwe Wet Inburgering per 1 januari 2022 is de regie op de Inburgering weer bij de gemeente komen te liggen. Deze taak is neergelegd bij de Consulent Inburgering. Als Consulent Inburgering werk je voor de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet inburgering. We willen onze nieuwe inwoners de beste start geven zodat ze zich snel thuis voelen en actief meedoen in de samenleving met als doel dat de nieuwe inwoners volledig zelfredzaam zijn.

Werkzaamheden

Jij bent de vaste contactpersoon van een inburgeraar binnen de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en beheert een eigen caseload. Jij ondersteunt inburgeraars in het inburgeringstraject door ze te stimuleren om op eigen kracht en verantwoordelijkheid te integreren in de samenleving. Je wordt verantwoordelijk voor het afnemen van de Brede Intake, het opstellen van een Plan inburgering & participatie (PIP) en het bewaken van de voortgang. Jij volgt het inburgeringstraject nauw en stuurt bij waar nodig. Hiervoor durf je verder te kijken dan de bekende wegen, wees creatief en denk in mogelijkheden!

Als een inburgeraar in Nijmegen komt wonen wordt de Consulent Inburgering de regiehouder die verantwoordelijk blijft voor de inburgering. Je voert (intake)gesprekken met de inburgeraars om het juiste traject te kunnen bepalen en de benodigde begeleiding in kaart te brengen. Je adviseert de inburgeraar bij het kiezen van geschikt inburgeringsonderwijs en zet voor asielmigranten het nodige traject in bij een taalaanbieder. Je stimuleert hen om te voldoen aan zijn/haar inburgeringsplicht en je bewaakt de voortgang van de ingezette (taal)trajecten. Je bewaakt de resultaten van het PIP en stuurt zonodig bij. Je onderhoudt nauwe contacten met verschillende afdelingen binnen de gemeente en partners als Vluchtelingenwerk, AZC, taalaanbieders en andere relevante partijen. Je zorgt voor correcte gegevensverwerking in de Suite Sociaal Domein en andere systemen en verzorgt de noodzakelijke rapportages en documenten. Ervaring met het voeren van gesprekken, rapporteren en het voeren van een caseload zijn vereist. Je hebt aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein en kennis van de Wet inburgering. Je bent realistisch en in staat om in een nieuwe omgeving je zaken snel eigen te maken en ook jouw bijdrage te leveren aan het verbeteren van processen om het gezamenlijke doel te behalen. Binnen de gestelde kaders ben je creatief en denk je mee over oplossingen.

Resultaten

Het beoogde resultaat is dat inburgeraars sneller succesvol deel uit gaan maken van onze samenleving door bijvoorbeeld te gaan werken of onderwijs te volgen. Je levert ook een bijdrage aan de doorontwikkeling van de werkwijzen en processen rondom de inburgering.

Eisen

  • Je beschikt in de afgelopen 3 jaar over minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als Consulent Inburgering binnen een gemeente;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de applicatie Suite Sociaal Domein;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare gemeentelijke ervaring;
  • Je bent bereid om de eerste 4 weken van de opdracht 100% op kantoor aanwezig, daarna minimaal 50% op kantoor; Werkdagen in overleg.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je bent iemand die gemakkelijk contact legt op verschillende niveaus.
  • Je geeft invulling aan je regierol en weet om te gaan met belangentegenstellingen.
  • Je bent in staat om op basis van de geleverde informatie plannen te maken en op basis van de gemaakte afspraken regie te voeren.
  • Onder tijdsdruk weet jij goed het overzicht te houden.
  • Je bent vasthoudend en gaat het moeilijke gesprek niet uit de weg.
  • Je bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen en weet betrokken partijen te motiveren ook hun aandeel te leveren.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen

Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alle cv's die aan de organisatie worden voorgelegd

Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max 85,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende vel "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Overige informatie

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 1 oktober 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 6 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur